Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Bästa 5/3 våtdräkten för runt 2000kr?

  • maramas

    Medlem
    15 september, 2009 vid 06:18

    Ok.

    Någon som råkar veta en bra engelsk sida som säljer “Mystic Venom Steamer DL 5/3” till ett schysst pris?

  • hbgkitare

    Medlem
    15 september, 2009 vid 06:25
    Davids;575901 wrote:
    Dane: Jag har samma problem. Min dräkt sitter i övrigt som en pjäxa men bena glider upp för mig med. Har iofs brottsligt smala vader så tror mest på det..

    Grymt bra tråd! Nån som har storlekstips till mig? Jag är 181 lång, 71 kg, typ normal kroppsbyggnad.. Jag gissar på MT storlek men nån som har några förslag? Hur är det med olika tillverkare, är de väldigt olika i storlekarna?

    Antar att du är en Medium Tall!

  • jaca

    Medlem
    15 september, 2009 vid 07:00

    Köpte en Mystic 5/3 Cure 2009 som jag är väldigt nöjd med! Väldigt elastisk och sitter som “fastlimmad”. Tejpade sömmar på insidan! Provade en L men en MT fungerade också! Hellre tight och lite vatten i än att det skvalpar kallt vatten i dräkten efter en spolning! Jag väger 77kg och är 182cm lång! Har haft dräkter från Prolimit, Neil Pryde, Rip Curl, mfl men denna Mystic är bäst hittills! En irriterande sak är dock att det spolar upp vatten i benen då det inte finns några riktiga “torrdräktsmuddar”. Montera de medföljande kardborrebanden så löser det sig rätt bra ändå.

    Har ett 1 mm neoprenunderställ och dito väst/huva som jag kommer förstärka med när termometern sjunker ner mot 5-10 grader.

  • skanepaul

    Medlem
    15 september, 2009 vid 10:45
    Yann;576079 wrote:
    Vad är backupshield för något?

    Om man vill ha en varm dräkt så kolla hur mycket hålfiber det är på insidan. Det är det där lite luddiga som alla vinterdräkter av rang har. Det räknas inte in som tjocklek hos dräkten utan ligger utöver det. Alla tillverkare kallar det olika saker men är ett och samma material som gör det riktigt svettigt å gött.

    Gissa…

  • skanepaul

    Medlem
    15 september, 2009 vid 10:47
    Maramas;576090 wrote:
    Ok.

    Någon som råkar veta en bra engelsk sida som säljer “Mystic Venom Steamer DL 5/3” till ett schysst pris?

    För helvete, support your local dealer!

    http://www.ontopsports.com

  • yann

    Medlem
    15 september, 2009 vid 11:17
    SkånePaul;576151 wrote:
    Gissa…

    Hmm, jag gissar på en plastsköld i form av en gigantisk tribal.

    Ursäkta om du tyckte min fråga var korkad men jag har under alla mina år aldrig hört talas om backupshield förrut och har mig veterligen aldrig saknat någon heller.

  • pjoter

    Medlem
    15 september, 2009 vid 12:13

    har du inte saknat det?
    Det är ju det viktigaste på en dräkt! 🙂

    neopren man drar upp på insidan dragkedjan. Dels slipper man en skavig dragkedja och det blir också sågott som helt tätt då vattnet som kryper in genom dragkedjan stannar borta från kroppen. En vanlig går upp till nacken, deluxevarianten drar man över huvudet som en extra krage.

  • yann

    Medlem
    15 september, 2009 vid 12:18

    Ah ok, jag har aldrig haft en dräkt med dragkedja på ryggen så det är nog därför. Rip Curl kallar det för Batwing på sina dragkedjedräkter.
    feature_batwing.jpg

  • pjoter

    Medlem
    15 september, 2009 vid 12:20

    batwing var ett klart coolare namn! minst lika viktigt som hur dräkten håller värmen.

  • davids

    Medlem
    15 september, 2009 vid 13:44
    SkånePaul;576153 wrote:
    För helvete, support your local dealer!

    http://www.ontopsports.com

    Varför? Om man kan få samma produkt billigare på annat håll är man ju trög om man inte utnyttjar det.. Enkel marknadsekonomi dude..

  • pjoter

    Medlem
    15 september, 2009 vid 14:58

    Brukar själv också snåla så ibland, men det är så jävla surt när det blir nåt strul som fel storlek, reklamation osv. Sen är det rätt trist när det inte går att få tag i grejer i sverige längre för att alla beställer från utlandet.

    Sen tycker jag ju såklart att alla borde handla från mig så jag tjänar stora pengar och kan köpa hus på massa blåsiga spots runtom i världen medans mina lågt betalda arbetare sköter kitebutiken i sverige. För som kitekrängare tjänar man feta pengar! 🙂

  • skanepaul

    Medlem
    15 september, 2009 vid 15:27
    Davids;576198 wrote:
    Varför? Om man kan få samma produkt billigare på annat håll är man ju trög om man inte utnyttjar det.. Enkel marknadsekonomi dude..

    Visst är det dude! Fett trög är man…(hmm service, närhet, feedback, raklamationshantering m.m.m.m. spelar allstå ingen roll??)

    Men jag tycker ändå man ska handla surfgrejer i sverige, annars har vi inga butiker kvar till slut.

    Yann, var inte meningen att låta otrevlig, var lite stressad när jag skrev bara och hann inte förklara.

  • egget_

    Medlem
    15 september, 2009 vid 15:36

    Bra tråd det här…..sitter precis och letar själv – det blir kallt på vintern när man har fått hål i baken på dräkten.
    Det landar nog i att jag tar en sväng om Kent och får rätt saker och en trevlig diskussion på köpet .-)

  • sourra

    Medlem
    15 september, 2009 vid 17:07

    Ja hålfiber/rödfoder är grymt bra. Jag körde med en Rip Curl 4/3 för två vintrar sen. Den var grym! (tills den jävla mögsömtätningen började spricka så det läckte in och blev pungnyp hela tiden)

  • davids

    Medlem
    15 september, 2009 vid 17:09
    SkånePaul;576221 wrote:
    (hmm service, närhet, feedback, raklamationshantering m.m.m.m. spelar allstå ingen roll??)

    Men jag tycker ändå man ska handla surfgrejer i sverige, annars har vi inga butiker kvar till slut.

    Spelar faktiskt ingen roll för mig personligen.. Jag har ingen surfbutik i närheten och de gånger jag är i en tycker jag priserna är orimliga i vilket fall som helst. Om jag ska betala dubbelt så mycket för (vissa) varor för att få “service, närhet, feedback, reklamationshantering” (som jag dessutom inte har någon användning av) så nej tack.. Då köper jag hellre billigare från utlandet, där ju dessutom oftast utbudet är nyare och bättre..

    Just my two cents…

Sida 3 av 5

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Bästa 5/3 våtdräkten för runt 2000kr?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.