Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bästa hyrställe Jericoacoara?

Taggad: ,

  • Bästa hyrställe Jericoacoara?

    Publicerad av carlito74 på 11 november, 2012 vid 22:15
    Dålit med svar i reseforumet så testar här också. Sorry om jag retar upp nån för det.

    Drar till Jeri 15/12-8/1

    Dags boka hyrgrejer, men var skall man boka? Vill mest försäkra mig om att stället :
    – ligger ok rent logistiskt
    – har tillräckligt med brädor och riggar för att man inte skall behöva segla 7.0 på en 5.0-dag, osv

    Någon som har ngn uppfattning? Finns det fler ställen än Vela och Tico Wind?

    /C.

    dr-masse svarade 11 år, 5 månader sedan 5 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • dr-masse

    Medlem
    12 november, 2012 vid 07:22

    När jag var där så var Vela klart bäst, framförallt suveränt logisitik och alla prylar som behövs.

  • haraldpost

    Medlem
    14 november, 2012 vid 17:33

    Club Ventos (Vela) er stedet for deg. Det ligger nærmest vannet der du vil seile, og det er det eneste ordentlig stedet der. Det finnes små lokale steder også, men da må du nesten snakke portugisisk, og de har lite og ikke så nytt utstyr. Men samtidig er det flest kunder på “the club”. Og kjøp insurance. Omtrent hver dag ser du en rigg på leieutstyret som blir ødelagt.

  • gustavl

    Medlem
    15 november, 2012 vid 14:40

    Velade lite fram och tillbaka när jag vart där med valet föll på Club Ventos. Lite dyrare med helt klart bra service och nära till brytet!

  • kinabalu

    Medlem
    18 november, 2012 vid 09:31

    Å glöm inte hängselen… Det gjorde jag och dom hade typ en (1) att låna ut på surfcentret (å den var ju ofta ledig…not!). Att köpa surfprylar där är svinigt dyrt. Det slutade med att jag köpte en begagnad Mystic sele av en Österrikare… för nypris!

  • dr-masse

    Medlem
    19 november, 2012 vid 07:50

    Ja, absolut ta med hängsele. Och solskydd modell ‘ta bort all UV och lite till’. Solen är stark i Jeri.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bästa hyrställe Jericoacoara?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.