Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bästa i år!

  • Bästa i år!

    Publicerad av anonym-anvandare på 1 december, 1999 vid 17:36

    Norrköping 991201 Väst vridande till VNV 18-24 m/s!

    Körde Onshore 4,7 ,Seatrend 260 & 20 cm:s fena från 11 till Ca:15:30,helt klart årets bästa dag hittills.Löjligt mycket ladd för att vara Norrköping.

    Ap skojj med nästan 2 meters branta vågor,lyckades att konvertera min Chinook wave bom till en Z-boom(fast tyvärr bara på ena sidan).

    Facit för denna veckan är alltså en North HD bom(Månags),en Chinook wave bom(idag) och en 17 cm:s fena(Måndags).

    Har bara en bom kvar nu och med tanke på att Surfers paradise har stängt så
    får jag väl handla en påse grejjor i vår.

    hur som helst så var detta årets höjdpunkt,hoppas att det var några fler ute som också hade skojj.

    Är det någon som hört något om vindstyrkor på den eventuella
    snöstormen på Söndag??

    Ha det gött///J.S.

    anonym-anvandare svarade 24 år, 5 månader sedan 5 Medlemmar · 15 Svar
  • 15 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    1 december, 1999 vid 18:09

    AAAAAAAAAAArgh!!!!!

    Jag hade inga grejor med mig till NKG den här veckan… Nu får man slå skallen blodig mot asfalten för att man trodde säsongen var slut.
    I tjugo stadiga hade man ju hållt värmen i shorty. Nu får man hoppas att det blir en riktig brakstorm i Västervik nästa helg. Då ska jag ut, även om det är fem minus och drivis! Då slipper man i alla fall ångesten när man ser träden böjas i 90 graders vinkel.

    P.S: Må tomteluvan flyga till Estland nästa helg.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    1 december, 1999 vid 19:48

    Dagens visdoms ord:Säsongen är slut först när isen lägger sig.

    Men dunka inte huvudet i asfalten för det, då kanske inte toppluvan blåser av.

    Har du hört något om den “kommande” stormen???

    MVH///J.S.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    2 december, 1999 vid 07:51

    Du kan beställa postordewr från Surfers paradises hemsida, dom skickar postorder andra veckan i december… man beställer från hemsidan.. bara du har en katalog (antar att du har) så …
    surf.to/surfersparadise
    Häng löst
    Fredrik B

  • ola-h

    Medlem
    2 december, 1999 vid 08:27

    Det verkar som man missat nittiotalets blåsigaste vecka. Anledningen är att jag nyligen opererat ett korsband i knät och är konvalecent i 6 månader. Ingen skidåkning och inget surf på hela vintern alltså.

    Ola H.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    2 december, 1999 vid 09:02

    Ni vet att det finns fler surfbutiker va!! Som har bättre priser än SP. PÅ båtmässan i stockholm hade t.ex North-sails ett millenium blad med massa superdealer (gäller till 20 dec). T.ex 3 voodoo 2000 med 1 xc-mast och 1 bom för 13995:- ordinarie 17995:-. Själv har jag köpt 3 brädor 4 master 2 bommar 2 segel av SP i år och vad har jag fått, jo 1500:- i rabatt!!! Schyssta priser måste jag säga. Och inte ens frakten kan dom bjuda på så nu är det sluthandlat där!!! Fast måste säga att Per är jävligt schysst och hjälpsam.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    2 december, 1999 vid 16:23

    Jag lider med dig..
    Krya på dig.

    MVH///J.S.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    2 december, 1999 vid 16:25

    Det tipset tackar jag för.

    J.S.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    2 december, 1999 vid 16:27

    Har dom Chinook bommar och Simmer segel…I don`t think so..

    J.S.

  • tt

    Medlem
    2 december, 1999 vid 18:04

    Vem vill ha Simmer segel???

    Men Chinook bommarna är ju bra och prisvärda.

    TT

  • anonym-anvandare

    Medlem
    2 december, 1999 vid 20:48

    Tjena Ola.

    Trist att du missade stormarna, det var tok-kul.

    En fråga dock:
    Hur länge blir man “offsurf” för ett korsband?
    Jag har troligen en sån operation att vänta, men hoppas kunna planera in den
    så man missar så lite som möjligt.

    Hälsn Johan

  • paddy

    Medlem
    3 december, 1999 vid 06:53

    Tja Norrköping

    Kul att någon fått surfa i stormen…
    Själv har jag varit utan grejor hela veckan, men nu är jag tillbaka i Malmö igen så till helgen rockar det!!!

    Synd att du kört sönder halva din utrustning, men jag vet råd…
    Handla av Surfers Workshop, malmös nya surfshop och surfvekstad…
    Säljer på postorder. Starboard, Gaastra, Fiberspar, Pro-limit m.fl.
    Har även begagnat. Slå en signal på 0704-672844 eller maila: surfersworkshop@hotmail.com

    Ha det

  • daniel

    Medlem
    3 december, 1999 vid 07:53

    Antagligen ganska många som vill ha Simmer, typ i Aus var det bara Simmer och Ezzy som gällde…..

  • ola-h

    Medlem
    3 december, 1999 vid 08:28

    Om du gör en rekonstruktion, vilket är vad som gäller om det inte är en helt akut skada, säger läkarna att det tar 6-10 månader innan man är komplett återställd. De flesta toppidrottsmän som gör operationen brukar vara tillbaka efter ca ett halvår. De har visserligen en mycket hög nivå att nå tillbaka till men har också möjlighet att träna på heltid.

    Det är två saker som tar tid vid rehabiliteringen. Dels tar det lång tid att träna upp rörlighet och styrka. Här är det till viss del man själv som bestämmer takten så det gäller att ge sig fan på att köra hårt även om det gör lite ont (men trots det undvike överansträngning). Dessutom måste det nya korsbandet (som tas antingen från knäskålssenan eller från en sena i låret) växa sig starkt. När det sätts dit är det visserligen starkt men kroppen bryter först ned det lite innan det börjar byggas upp på nytt och omvandlas till något som liknar ett riktigt korsband.

    Jag gjorde operationen i mitt andra knä för ca 8 år sedan och då åkte jag skidor efter knappt 6 månader. Surfing är i princip betydligt mer skonsamt. Dessutom görs operationen på ett lite smidigare sätt nu för tiden. Förra gången låg jag nästan helt till sängs i en vecka men nu kunde jag gå relativt bra på kryckor redan dagen efter operationen. Nu, fem veckor efter operationen går jag utan kryckor, nästan utan att halta. Det som är problemet är att man tappar både muskler och reflexer i knät. Det gör att knät just nu faktiskt känns mer instabilt än innan operationen. Att träna upp reflexerna (som man inte ens visste man hade) är viktigt och ganska svårt om man vill göra det snabbt.

    Om du skall göra operationen, se till att få en mycket bra läkare. Det är mycket handlag och känsla involverat när det gäller att få det bra.

    Lycka till

    Ola H.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    3 december, 1999 vid 16:23

    Jag började köra Simmer för 5år sedan och har aldrig haft så kul och
    har aldrig reparerat så lite som jag gör nu.

    Det har säkert skett en hel del förbättringar hos dom andra tillverkarna
    också, men jag har ingen anledning att byta.

    appropå priset så har jag inhandlat 2000 modellen och kört den sedan i september,och de är så vindtåliga att segel bagen krympt från 7 segel
    till fyra.

    Har fixat en ny Chinook bom till morgondagen.

    Hoppas att det blir vind så att jag inte offrade den attans vågbrädan i
    onödan.

    Ni som seglar i morgon:Ha kul och kör försiktigt.

    MVH///J.S.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    3 december, 1999 vid 16:24

    Liknande scenario på Maui också.

    J.S.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bästa i år!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.