Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing bästa kiten?

• bästa kiten?

Publicerad av anonym-anvandare på 7 oktober, 2002 vid 03:56

Villken kite ska man välja? har funderat på en med det “nya” genomskinliga materialet, som ska hålla bättre, men undrar om dom är lika bra i lätta vindar?

mr-pop svarade 22 år sedan 5 Medlemmar · 13 Svar
  • 13 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    7 oktober, 2002 vid 23:01

Det genomskinliga materialet är förutom att det håller bättre, styvare, vilket gör att kiten håller formen och är därav bättre i lättare vindar (tex ofta lättare att starta om kiten hamnar i vattnet).

• hugeo

Medlem
    8 oktober, 2002 vid 13:59

bästa kiten:

Lättvind 3-6m/s: Flysurfer Warrior 16kvm
    Mellanvind 6-10m/s: Naish X2 18kvm
    Hårdvind 10-15m/s: Naish X2 12, el North Toro/Rhino 10, el Wipika AB 8.4
    Sjuk speta 15-23m/s: Naish AR3.5 5lvm, el Wipika 6.3, North Toro 6

• anonym-anvandare

Medlem
    9 oktober, 2002 vid 10:15

Vad är det för nytt genomskinligt material? Har helt missat detta. Var kan jag hitta info om detta, vilka märken kör med det?

Henke B

• anonym-anvandare

Medlem
    9 oktober, 2002 vid 14:49

Det är inget direkt nytt material,challengerkites har ju haft det i två år, men flera tillverkare ska ju enligt rykten använda det på en del av sina kommande modeller.
    men jag som nybörjare undrar vad jag ska välja för kite.

• mr-pop

Medlem
    9 oktober, 2002 vid 19:25

Du kan hitta mer info om dessa kite på:

http://www.challengerkites.com

http://www.surfbutiken.nu

• anonym-anvandare

Medlem
    10 oktober, 2002 vid 20:37

Mr Popp du verkar ha lite kolla på Challenger. jag ska börja kite till kommande vår och håller därför på och jag bra utr. Det kostar ju en del, då vill man ju att grejorna håller några säsonger iaf. Var tidigare lite inne på cabrina. Men jag har fått intrycket att challenger kör med lite mer stryktåligt material( det behövs man är ju amatör). Hur funkar kitearn i kyligare klimat, tänker då på vår resp höst?

Vore riktigt bra om du visste var man kunde få tag i info om kitearna förutom bara på challengers hemsida.

Eller en hyfsat opartinsk åsikt om hur dessa är att köra osv.

Jag ursäktar mig för alla felstavningar o dyl har just firma parrrrty, just det är inte helt nykter.

Tcksam för all info…….

Lev livet för fan innan livet lever fan med dig, gammal goding jag vet.

Henrik B grin.gif

• kitelife

Medlem
    10 oktober, 2002 vid 21:03

Borde du inte koncetrera dig på att supa och förföra den snygga sekreteraren isf ? grin.gif

Sen blir det betongluva och steffo imorgon crazy.gif tongue.gif

• mr-pop

Medlem
    12 oktober, 2002 vid 18:40

Är ju ganska mycket amatör jag själv, har använt Challenger kite i våras och nu på hösten när det varit riktigt kallt, och det har funkat alldeles utmärkt.

Har inte haft några hållbarhetsproblem med min kite. Trots ett antal rejäla krascher… wink.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    12 oktober, 2002 vid 19:20

Det verkar ju som om challenger är ett bra val.
    Men hur är detta materialet i lätta vindar?
    vissa säger att det väger mera och därför kräver mer vind och andra säger att det är styvare, håller formen bättre i lätt vind, och därför är bra i lätta vindar vad är rätt ?

• anonym-anvandare

Medlem
    12 oktober, 2002 vid 19:57

Men snälla folk, det är fortfarande så att man kan köpa vilken av toppmodellerna som helst från de olika ledande märkena och rocka. Wipika, Naish, Slingshot, Cabrihna, Challenger, Takoon, mm. Köp och kör! Nu när nästan alla är inne på sitt som minst tredje år håller de i stort sett lika bra.

/Peps – http://www.toeside.nu

ps.
    kommer med en rapport på Wipikas nya Amp i november (i fall nån bryr sig om vilken drake som är bäst…)
    ds.

• hugeo

Medlem
    12 oktober, 2002 vid 20:21

Jag vet inte det där med genomskinligt material, säkert bra men inte snyggt, och man vill väl ha en vacker kite, för på biccchen vill man vara ju vara cool en solig dag cool.gif

• preppie

Medlem
    13 oktober, 2002 vid 12:51

Bra musik!!

• mr-pop

Medlem
    13 oktober, 2002 vid 18:59

När det gäller design på kite så håller jag inte med dig. Minns hur windsurfingseglen såg ut för 10 år sen… väldigt färgglada… inte snyggt!

Tror på en likadan utveckling inom kiten de närmaste åren. Mot snyggare och stilrenare design.

Det är lite för mycket 80-tal över de flesta kite designer idag….

Om sen bättre och hållbarare material används så är det ju bara ett plus!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing bästa kiten?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.