Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bästa mastvadderingen?

  • Bästa mastvadderingen?

    Publicerad av emil_h på 6 juni, 2006 vid 19:46

    Kom precis på att det kan ju vara bra att ha någon form av skydd på masten under bommen. Bomskydd är inte aktuellt då det sitter för högt. Mastvadderingar är väl främst avsedda för nerderdelen av seglet (där det redan finns skydd), funkar de bra även där uppe?

    Ni som har erfarenheter…vilken är den bästa modellen? Är det värt stålarna eller är de för tunna och skyddar knappt ändå? Tänker mest på småsmäller då man tränar freestyle.

    Tack på förhand

    svenne svarade 18 år, 1 månad sedan 3 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • johan_m

    Medlem
    6 juni, 2006 vid 20:04

    Jag har tidigare kört med mastvaddering under bommen, och det funkar riktigt bra det, vet inte hur mycket skydd det ger, men det måste ju ger mer än ingenting iaf känns det som, och det kostar ju inte mångra kronor, så jag skulle nog säga att det är värt pengarna att sätta sådan även under bommen.
    Jag körde med NPs variant som jag tyckte funkade klockrent.

  • svenne

    Medlem
    6 juni, 2006 vid 21:07

    Ja, det går kanon att sätta mastskyddet precis under bommen. Det finns bomskydd med “integrerat” mastskydd också, kostar runt tvåhundringen på till exempel Skidsport.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bästa mastvadderingen?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.