Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Bästa nybörjarspoten på östlig vind i skåne?

  • Bästa nybörjarspoten på östlig vind i skåne?

    Publicerad av isis på 29 april, 2011 vid 13:27

    Vilka lämpliga spots finns det i skåne som fungerar på Östlig vind? Framförallt enkla, långgrunda och stenfria vikar som lämpar sig för en nybörjare. Vilken spot ligger närmast lund?

    MVH Joakim.

    isis svarade 13 år sedan 6 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • lasurf

    Medlem
    29 april, 2011 vid 13:52
    isis;653910 wrote:
    Vilka lämpliga spots finns det i skåne som fungerar på Östlig vind? Framförallt enkla, långgrunda och stenfria vikar som lämpar sig för en nybörjare. Vilken spot ligger närmast lund?

    MVH Joakim.

    Lundåkrabukten Landskrona funkar i osligt men bäst i sydost….

  • regfellow

    Medlem
    29 april, 2011 vid 16:07

    Man får vara beredd på åkturer, då det är ganska byigt.. då kiten tenderar att ramla ner så lär man sig den hårda vägen hur man hanterar byar och hur man startar en kite och hur QR fungerar som nybörjare =]

  • isis

    Medlem
    29 april, 2011 vid 17:13

    Bev inte mycket med denna eftermiddag. Kom just tillbaka från landskrona och där vart det inte tillräckligt med vind för att vindsurfa, och jag såg ingen som kiteade, så jag stod över det med. Tillråga på allt så strulade bilen, så det blev en två timmar lång färd med precis noll minuter på vattnet. Men det kommer 🙂

  • neomax

    Medlem
    29 april, 2011 vid 17:37

    I klagshamn

  • gnutten

    Medlem
    29 april, 2011 vid 22:41

    Ljunghusen. Blir djupt en bit ut, men fin sandstrand hela vägen. Kan ibland bli vågor, men vid lägre vindar är det ganska platt.

  • skotten

    Medlem
    30 april, 2011 vid 00:19

    If you go out in Landskrona, watch out for the big metal piece of shit in the water out to the right of the launch spot… Make sure whatever spot you go to, ask a local if there is anything in the water to watch out for : )

    forget about Klagshamn inless you have a full face helmet, back protector and the will to live the rest of your life in a wheelchair.

    On a more positive note, surferlove! : ) haha.

  • viktor77

    Gäst
    30 april, 2011 vid 10:58

    Vänta in de västliga vindarna och stick till Habo. Perfekt ställe att träna vattenstart och komma upp och åka. Vill du vara mer i fred launcha och gå ut söder om bryggan. När jag började kitesurfa förra året var jag en del i Ljunghusen när det blåste ostan. Riktigt frustrerande med vågor och att det blir djupt snabbt. Men när du lärt dig vattenstart och kan ta höjd är Ljunghusen bra på ostan. Ni som var där igår vet. Skönt kvällssurf :).

  • isis

    Medlem
    1 maj, 2011 vid 14:11

    Tack för alla tips. Jag kommer nog göra som så att jag väntar på västliga vindar och kör i habo, där är jag desutom lite bekant med vattnet.

    Joakim

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Bästa nybörjarspoten på östlig vind i skåne?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.