Senaste nytt Forums Övriga Foto & Video Bästa programmet för att editera quicktime?

  • Bästa programmet för att editera quicktime?

    Publicerad av big_jeppe på 19 juli, 2006 vid 12:10

    Min digitalkamera kan spela in videosnuttar i quicktimeformat. Det vore skoj att kunna redigera ihop dessa till en liten film. Vilket program kan göra detta?
    Jag har kollat lite på pinnacle studio (version 10) men den verkar inte stödja quicktime. Det finns ju även quicktime PRO från apple som verkar ha lite enklare editeringsfunktioner. Någon annan måste ha löst det här problemet förut, tacksam för alla tips.
    __________________

    nbt svarade 17 år, 8 månader sedan 3 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • ola_p

    Medlem
    19 juli, 2006 vid 12:25

    Det vettigaste är förmodligen att leta rätt på nått som kan konvertera till exempelvis .dv, eller nått annat vettigt som inte är så hårt komprimerat. Och sedan klippa med dom filerna, i exempelvis premiere, eller final cut om du kör mac..

  • nbt

    Medlem
    1 september, 2006 vid 22:00

    Min dv-kamera lirar också in i quicktime, och har använt ett program som heter “Video Edit Magic” för att göra enklare klipp, pålägg o.s.v. Kan rekommenderas om du inte vill ha något jätteavancerat.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Foto & Video Bästa programmet för att editera quicktime?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.