Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Bästa resmålet för jämn vind ofta + vågor

  • Bästa resmålet för jämn vind ofta + vågor

    Publicerad av metallifredd på 28 mars, 2016 vid 07:22

    Hola!
    Börjat spåna på en liten trip och letar efter världens bästa kiteställe helt enkelt.
    Stabil vind som passar gammelsmurfar, lagom stora vågor (inget Jaws) och blåsigt typ varje dag.
    Förslag någon?

    Vad är det bästa ni sett?

    /Fred
    Alltid nåt till salu om nån önskar något

    pergbg svarade 7 år, 11 månader sedan 8 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • mag

    Medlem
    28 mars, 2016 vid 09:07

    Kitebeach Maui

  • challgren

    Medlem
    28 mars, 2016 vid 09:39

    Kanaha (kitebeach) är ett bra förslag och svårslaget med allt runtomkring!

  • matsbohlinsson

    Medlem
    29 mars, 2016 vid 18:40

    Ha! Ser ni inte att han skriver jämn vind 🙂 Tror aldrig jag sett så många simmande kitesurfare på något annat ställe….

    Kanaha är ju inte världens lättlaunchade ställe precis.

    Jag skulle nog hellre rekommendera Sydafrika. Finns så otroligt mångs bra spots, med jämn o fin vind ända in till stranden. Finns hur många ställen som helst längst kusten. Tex var witsand helt fantastiskt! Dessutom liiite billigare.

    Fast det är ju inte mycket som slår vågorna på Kanaha dock….

  • pripps

    Medlem
    30 mars, 2016 vid 16:59

    Kape verde är inte helt fel !
    /Tommy

  • jonatanasu

    Medlem
    5 april, 2016 vid 09:04

    Jag är ju förvisso vindsurfare, men både Maui och Sydafrika är två favoriter. Förutom surfet så erbjuder båda ställena grym hiking! Maui är annars lite mer solsemester med varmt vatten och glassiga stränder, men Sydafrika erbjuder ju mer saker att göra runt om.

    Vågorna är fetare på Maui. Snabbare, bättre rev och bryter kraftigare. Men mer vind i Sydafrika och som vindsurfare upplever jag det mer likt vågseglingen i Sverige, fast såklart bättre.

    Är det en kortare resa så slipper man jetlag i Sydafrika. Vilket kan vara lite jobbigt med Maui.

    Kan i alla fall varmt rekommendera båda Maui och Sydafrika! Kap Verde har jag inte upplevt än. Är på önskelistan:)

    Skickat från min E2303 via Tapatalk

  • lafleur

    Medlem
    25 april, 2016 vid 00:01

    Hej!

    Någon som kan rekommendera DR? För många många år sedan var alla skåningar där nere.. 🙂

  • pergbg

    Medlem
    15 maj, 2016 vid 09:52

    Var i la ventana i Mexiko i januari. Var vind varje dag! Jag var där och windsurfa förvisso men mycket kitesurfare. Inte så vågigt i la ventana dock. Brasilien september – januari är med bra. Men på vågställen såsom Jeri är det otroligt packat på hösten

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Bästa resmålet för jämn vind ofta + vågor

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.