Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bästa semesterkombinationen

• Bästa semesterkombinationen

Publicerad av skywalker på 2 januari, 2003 vid 00:29

Om man skulle få råd och ta en resa till sommaren (kanske till och med en restresa), vart skall man åka (Europa) för att få en bra kombination av surf och “vanlig” solsemester ??? Med vanlig menar jag att det finns andra aktiviteter också för de som inte surfar, och att det bör finnas någon typ av uteliv på kvällen. cool.gif

Ska gå bra att hyra grejer utan att behöva hyra någon bil helst.

Förslag, erfarenheter ?!

jorgen svarade 21 år, 9 månader sedan 4 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    2 januari, 2003 vid 12:07

det e väll kanarieholmarna som gäller då…
    sen blåser det väll en del på rhodos å såna ställen

• skywalker

Medlem
    2 januari, 2003 vid 18:47

Jo, Rhodos känner jag ju till smile.gif Men är Kanarieöarna bra för icke-surfare på sommaren ???

Inga andra ställen som är bra ? Något i Spanien kanske ?

• stinger

Medlem
    2 januari, 2003 vid 19:45

Grekiska öarna är väl skapligt vindsäkra på sommaren. Kvälls (natt)-livet är av det röjigare slaget på de flesta öarna men vad jag har hört börjar det inte blåsa på allvar förrän framåt eftermiddagen så det lär ju gå att röja järnet och sedan nyktra till lite lagom för en sväng på brädan.

• anonym-anvandare

Medlem
    2 januari, 2003 vid 21:42

Tjena
    Rhodos är bra och vindsäkert (på eftmiddagen). Finns ställen att hyra av i Ixia på västsidan. Västsidan är bättre än östsidan men det är rätt platt och inga direkta vågor. Det blåser dock rejält och man kör rätt komfortabelt utan våtdräkt så visst är det att rekommendera. Sen finns det ju det mesta i bar/uteställen där.
    Ska tydligen finnas ett ställe med lite mer vågor längst ner i söder. Jag var dock aldrig där. Någon annan som vet?
    Lycka till
    Fredrik

• anonym-anvandare

Medlem
    2 januari, 2003 vid 21:44

Tjena
    Rhodos är bra och vindsäkert (på eftmiddagen). Finns ställen att hyra av i Ixia på västsidan. Västsidan är bättre än östsidan men det är rätt platt och inga direkta vågor. Det blåser dock rejält och man kör rätt komfortabelt utan våtdräkt så visst är det att rekommendera. Sen finns det ju det mesta i bar/uteställen där.
    Ska tydligen finnas ett ställe med lite mer vågor längst ner i söder. Jag var dock aldrig där. Någon annan som vet?
    Lycka till
    Fredrik

• skywalker

Medlem
    2 januari, 2003 vid 22:50

smile.gif
    Rhodos för all del. Har nog haft min bästa partysemester där (’98 om jag inte minns fel. Va det inte så Jorgen ?). Vi var där faktiskt i somras också, men det blev inte av något då tyvärr…

Har du ungefärliga priser på att hyra utrustning ? Vad har de för grejer ?

• jorgen

Medlem
    3 januari, 2003 vid 09:07

Party? Jag? Neeeeeejjjj. smile.gif

//jörgen

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bästa semesterkombinationen

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.