Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bästa stället i morgon?

  • Bästa stället i morgon?

    Publicerad av jopi på 5 december, 2003 vid 17:54

    Kan man få lite synpunkter på morgondagen. Förutsatt att det inte blir för jäkla kallt, så har jag möjlighet till att åka till öland, skåne eller västkusten. Tror att Öland kan bli väl tufft då vågprognosen snackar om 5 meters vågor, vilket brukar bli ganska brutalt uppe på norra (och storm vindar).
    Funderar på skånes ostkust men tror att det är lite för mycket nord. Då är frågan vad som kan funka på västkusten i morgon, ser ju ut att bli spik nord.
    Synpunkter?

    anonym-anvandare svarade 20 år, 5 månader sedan 4 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • endy

    Medlem
    5 december, 2003 vid 17:59

    Om du orkar gå upp tidigt, så hoppas jag att Frösakull(halmstad) kommer vara grymt imorgon, du kommer iaf inte vara ensam där isf cool.gif

    Det kommmer vara riktigt Nice sideshore vågor 1,5-2,5 meter och vind 12-15 m/s
    Om du är sugen åk inte för sent vågorna kommer försvinna efter hand då det blåser rak nord, annars är riktningen riktigt bra, bifogar kort från sept.

    Vi kommer vara där runt 8 tiden och framåt ring mig om du behöver fråga efter vägen eller vad som 0704-730120

    Järnet!

    DSC00011.jpg

  • jopi

    Medlem
    5 december, 2003 vid 18:07

    Tack Andreas.
    Det ser ju najs ut, hade inte varit helt fel. Dock så har vi 2.5h i bilen till Halmstad så kl 8 är nog lite väl optimistiskt. Jag funderade lite på Malens havsbad, kan det vara något?

  • endy

    Medlem
    5 december, 2003 vid 18:16

    Ja men kl 10 funkar ju, fast vågorna har nog tappat något då….
    Malen kommer vara väl mycket onshore och det är ju bara 20 min kvar till Hstd därifrån, enligt utsago ska ett rev utanför Torekov vara mäktigt men jag vet inte om jag hade vågat mig på det i denna kyla, lite vådligt

    OBS jag lämnar igen garanti grin.gif men jag hade LÄTT årets bästa dag i Frösakull, ni är välkommna!

  • jopi

    Medlem
    5 december, 2003 vid 19:47

    Jag sparar ditt nummer, inte omöjligt att vi drar vid 7 imorgon. Torekov seglade jag i en gång för säkert 8 år sedan, tre fenor sabbade jag på revet men det var ganska fint för övrigt vad jag kommer ihåg.
    Skåne gänget då, vad säger ni om morgondagen? Eller har alla dragit till SA?

  • anonym-anvandare

    Medlem
    5 december, 2003 vid 21:04

    Inget ställe i Sverige slår Malen!

  • jopi

    Medlem
    5 december, 2003 vid 21:25

    Malen är säkert jättefint, men frågan är ju om malen funkar i morgon.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    5 december, 2003 vid 23:47

    Jag vet inte vart jag tar vägen imorgon heller.
    hade varit gött om man är ett gäng.
    //Janne

  • frippe-s

    Medlem
    6 december, 2003 vid 00:02

    vi e ett gäng som tänkte dra till habo på morgonen, ingen vågsegling direkt men lite freestylesegling iaf, dessutom skönt att surfa på ett grunt ställe när det e kallt…

  • anonym-anvandare

    Medlem
    6 december, 2003 vid 01:04

    Ingen som ska till Kivik eller något sånt?
    funkar nog ändå fast det är nord!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bästa stället i morgon?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.