Senaste nytt Forums Bästa surfhatten?

  • Bästa surfhatten?

    Publicerad av jester på 9 januari, 2004 vid 21:41

    Hejs!

    Då man kör med en väldigt kort frisyr, uppstår ju lite problem sommartid då man inte vill bränna sönder skulten totalt… Frågan är helt enkelt vad som funkar i huvudbonadsväg? Några heta tips? Galna idéer?
    Dunkar vinden i ordentlig är det ju hjälmen på, iofs. Men måste ha nåt som gör att man ser ännu coolare ut när man kör åttor runt alla när man glider runt med Hypen…

    /Jesper

    styret svarade 20 år, 4 månader sedan 8 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • styret

    Medlem
    9 januari, 2004 vid 21:47

    kör också med snagg oftast kring 3mm och då funkar inte alltför trågflytande solkrämer. håret blir lite sunkit men det är ju inte så mycket så det spelar ingen roll och det går ju att tvätta bort.
    annars funkar en vanlig keps fint om man bara ser upp så man itne pressar knoppen som brukar vara högst upp mot monofilmen. blir fula märken.

  • nordgren

    Medlem
    9 januari, 2004 vid 22:18

    Något sådant här kanske skulle vara på sin plats? smile.gif

  • styret

    Medlem
    9 januari, 2004 vid 22:42

    jag kom på att jag har ju en trevlig mysse på min bild.
    vet itne var den kom ifrån men jag vet att jag ahde på mej den hela kvällen även när kvällen avrundades med brud och hela balletten. hade haft en mössa på mej när jag gick hem men likförbannat så satt den på huvet när jag vaknade morgonen efter.
    den sitter ju uppenbart som gjuten så en sån kasnke skulle vara nått smile.gif

  • sajmon

    Medlem
    9 januari, 2004 vid 22:45

    Eller en sån här…. fungerar som sekundärt segel cool.gif

  • zehlertz

    Medlem
    9 januari, 2004 vid 22:46

    surfhattar e ruskigt fula….har nere har var o varannan surfande tysk kopt en safarihatt stor som fa

    o halften av alla kitare har nere kor runt med samma hattar….fan dom e pa vattnet i inte oknen!

    En vanlig keps, eller en klassisk Sun-Trip hatt hade ju vart colt…

  • jester

    Medlem
    9 januari, 2004 vid 23:08

    mmm. Körde med en vanlig solhatt i somras, och det vara bara ett problem… Missade man gippen o gick med fötterna före i vattnet så stannade inte mössfan kvar på knoppen. Frågan är om man skall satsa på en lantmanna-keps med påsydda gummiband? Går det att få tag i sådana med grön genomskinlig plastskärm?

    Mer förslag! Tokiga som seriösa!

    /J

  • markram

    Medlem
    10 januari, 2004 vid 13:13

    Plocka fram en gammal skön kepa eller ta en ful rund khaki-sommarkeps och sätt dit en resår i form av neopren som går under hakan, se till attgöra lufthål för skulten med -det kan bli j-igt varm i hatten annars (vindstilla =ingen kylning).
    annars kan du ju köpa en DaKine -som tyskarna (fast du får ju en hel del bärs i västindien för de pengar som en sån kostar.. laugh.gif

  • ollefax

    Medlem
    10 januari, 2004 vid 17:35

    En väl färgad simmössa kan väll inte vara så tokigt om man viker upp den lite?

  • jester

    Medlem
    10 januari, 2004 vid 18:36

    Svar till:


    En väl färgad simmössa kan väll inte vara så tokigt om man viker upp den lite?

    [/ QUOTE ]

    Ooooh! Bra idé!

  • ola_p

    Medlem
    10 januari, 2004 vid 18:40

    Svar till:


    Svar till:


    En väl färgad simmössa kan väll inte vara så tokigt om man viker upp den lite?

    [/ QUOTE ]

    Ooooh! Bra idé!

    [/ QUOTE ]

    NEONROSA ISF!! grin.gif grin.gif

  • styret

    Medlem
    13 januari, 2004 vid 11:27

    jag har många förslag, här något som skyddar bra mot solen.
    k8.jpg

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Bästa surfhatten?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.