Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Båstad, Riviera på lördag?

  • Båstad, Riviera på lördag?

    Publicerad av pulver på 2 november, 2006 vid 19:49

    Skall ner till Båstad över helgen. Tror ni det kan bli bra på Riviera/Malen på lör? 13-17 m/s NV säger Smhi. Vart åker man annars?

    /Pulver

    pulver svarade 17 år, 6 månader sedan 4 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • basse

    Medlem
    3 november, 2006 vid 08:40

    Det är väl inte så långt upp till Ringenäs!!

  • sebbe

    Medlem
    3 november, 2006 vid 10:51

    ser absolut bra för malen i helgen enligt smhi, men dmi är mer pessimistisk

  • perkele

    Medlem
    3 november, 2006 vid 14:08

    det var ett tag sedan jag körde i malen men visst blir det vänster hand ut där på NV???

  • Oregistrerad

    Gäst
    3 november, 2006 vid 17:24
    Basse wrote:
    Det är väl inte så långt upp till Ringenäs!!
    Malen är överlägset Ringenäs
  • pulver

    Medlem
    5 november, 2006 vid 22:39

    Har varit ifrån dator några dar. Tack för tips! Det var inte tillräckligt med vind för att Malen skulle bli bra. Åkte till Mellbystrand, inga surfare ute. Mycket onshore. Körde tillbaks mot Båstad längs med stranden (härligt att kunna göra det offseason!) Gick till sist i där det var åtminstone lite vinkel. Fick sällskap avvnågra kiteare. Blåste ju inte som man hoppats men bra drag i 91 l freestyle/wawe och 6.3. Blev dock spolad efter 3 minuter och trashade seglet totalt. En sektion var hel…. Seglet slets av i ytterkant ovanför bommen och hela vägen in till masten. Övre delen av seglet pekade bakåt och nedre framåt. Lång kall simtur….

    Och söndagen som skulle vara den stora dagen blev ju helt vindstilla. Hoppas inte att detta var säsongsavslutningen för den var riktigt kass.

    Angående Malen har jag varit där när det var helt grymt! Kristihimmelsfärd för tre år sedan tror jag. Blåste drygt 20 m/s på onsdagen?? och det var gigantiska , cleana set som dock var för stora för både utrustning och förmåga på den tiden. Nu också antagligen. dagen efter var det 5.4 coh de renaste vågor jag sett i Sverige. Längtar efter en ny sådan dag. Hoppades sett tag på i lördags…

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Båstad, Riviera på lördag?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.