Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Båtfrakt Australien Toll Global forwarding

Taggad: 

  • Båtfrakt Australien Toll Global forwarding

    Publicerad av lars159 på 31 juli, 2013 vid 11:28

    Hej
    Skickade hem lite kite utrustning och kläder i en flyttlåda från Perth till Göteborg med båtfrakt för 2500 Kr bolaget som jag använda mig av var Pack & Send i Perth det informerade att det kommer att tillkomma en mindre expeditions avgift i Sverige. Nu har grejerna kommit till Göteborg och jag har fått en faktura för expedition avgift på 4300 kr av Toll Global Forwarding AB .
    Värdet av hela flyttlådan är max 6000 kr är det någon som är insatt i båtfrakt och expeditions avgifter?

    plattvatten svarade 10 år, 8 månader sedan 5 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • petting_4

    Medlem
    31 juli, 2013 vid 20:25

    Då kom du lindrigt undan kan jag säga, jag fick glatt pröjsa dryga 8 lakan för övervikt på flyget från pert, det var en fröjd för en redan för längesedan spräckt budjet :/ haha

    Petter

  • petting_4

    Medlem
    31 juli, 2013 vid 20:28

    Ska tilläggas att när jag sålde kitarna som va med när jag kom hem, lyckades jag skramla ihop 5k totalt…

  • davids

    Medlem
    1 augusti, 2013 vid 15:38

    Varför skickade ni inte grejerna unaccompanied baggage istället?! Var nästintill gratis och kom fram en dag innan mitt flyg 🙂

  • petter_f

    Medlem
    4 augusti, 2013 vid 21:04

    That just doesn’t sound right. I’d give P&S a call and ask them what the story is. I sent heaps of stuff with Pack and Send from Melbourne to Malmö in 2005, just because they seemed serious and had good prices. I wasn’t stung by any extra prices.

  • plattvatten

    Medlem
    4 augusti, 2013 vid 22:51

    @petting_4 713655 wrote:

    Då kom du lindrigt undan kan jag säga, jag fick glatt pröjsa dryga 8 lakan för övervikt på flyget från pert, det var en fröjd för en redan för längesedan spräckt budjet :/ haha

    Petter

    Var med om samma sak i Sydney, de ville ha 4 lakan extra. Jag kastade kitepumpen och satte pa mig 5 lager klader, och packade om sa att carryon vagde bly. Skojade friskt med inchecknings tjejerna och de lat mig passera. I Sydamerika ville en skojare i incheckningen ha 3 papp for min brada extra, jag explodera och sa att jag bryter den i 4 delar framfor alla, den var vard kanske 2500 kr. Han blev lite chockad och jag betalade 300 kr utan ngt kvitto givetvis. Skaffa en slick svart boardbag utan ngn texter och annat skit, nar incheckning personalen fragar vad det ar i, It is part of an art-installation and look like Andy Warhol i ansiktet. Ingen har fragat om de kan fa se den. Skaffa en brada som ser ut som ett konstverk ifall de vill se den.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Båtfrakt Australien Toll Global forwarding

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.