Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Beerlanda imorrnkväll?

  • danneman

    Medlem
    12 juni, 2007 vid 20:28

    @rookie 389858 wrote:

    Nu verkar det som vinden kommit! Jag siktar på att ta ett morgonpass.

    Ses vi i Björlanda kl.06.00, någon?

    //Ö

    samma här ställer klockan på 5 så hörs vi till mörran!

  • swe227

    Medlem
    12 juni, 2007 vid 20:31

    Vinden kom strax efter 21:30

  • surfmeister

    Medlem
    12 juni, 2007 vid 20:44

    @Swe227 389866 wrote:

    Vinden kom strax efter 21:30

    Aaargh! Detta är ett hån…nu när det blåser är det mörkt ute. Får sikta på ett tidigt morgonpass. Enl DMI ska det vara som bäst vid 02:00-tiden…..

  • johnjrambo

    Medlem
    12 juni, 2007 vid 20:56

    pungdrag i 5.3!!!! efter 21.30 blev de gryyyyyyyyyyyyyymt o jag har boardslideat på en båt trä pelare, först i sverige??? hahahaha.
    SÅ FETT!! synd att brädan paja bara..men yes vilken flygtur, o vilket gliiid.

  • sajmon

    Medlem
    12 juni, 2007 vid 21:32

    Jag hade rumpepungdrag i 6,9. Borde ha bytt ner mig men då mörkret kom smygandes så var de lika bra att köra skiten ur sig. Lyckades även fixa en liten ding på brädan 🙁 surt, men jag satte mina första duckjippar idag så de känns helt ok endå. 🙂

  • memark

    Medlem
    12 juni, 2007 vid 22:11

    Det var en rolig syn med tio molokna färdigriggade gubbar i våtdräkt som satt på ljugarebänken och väntade på vind… men den kom och det blev en härlig kväll i Fiskebäck!

  • ajac

    Medlem
    12 juni, 2007 vid 22:39

    En härlig kväll blev det även i Apelviken tillslut. Gött drag med 6.2 och riktigt fina vågor som byggdes snabbt upp m.t.p. segelstorleken. Endast 3 seglare på vattnet!! Riktigt fint blev det när skymminingen kom, vinden ökade och kitarna som lagt sordin på stämmningen tidigare på kvällen avlägsnade sig ur vattnet.

  • pederboy

    Medlem
    13 juni, 2007 vid 07:00

    Få gånger har man sätt ett sådant leende när undersidan på brädan är… låt oss säga o-hel.
    John kunde inte motstå frestelsen av en pinne som stack snett upp ur vattnet. Killen måste ha blandat ihop detta med snowboard och surf.
    Tydligen får man en j-la fart när man grindar och adrenalin kick, dock mår inte brädan helbra av det.
    Synd bara att jag vände ryggen till när manövern genomfördes.

    John har du fått detta med E-Slide om bakfoten….?

  • ola_p

    Medlem
    13 juni, 2007 vid 07:38

    Bildbevis?

  • jeppo_f

    Medlem
    13 juni, 2007 vid 07:39

    Hähä! Fasen att man missade detta!
    Verkar ha gått hårt åt materialet igår.
    När vinden äntligen kickade in tog det fem minuter, sen drog jag av en skruv till bakre fotstroppen i ett spockförsök. Rätt snopet!

    /j

  • mawione

    Medlem
    13 juni, 2007 vid 08:34

    Satt i bilen i Björlanda mellan 8 och 9 och såg på alla som guppade där ute. Sen kom vinden. Gick i runt halv tio och gick upp kvart över elva. Hyffsat mörkt på slutet men riktigt bra drag i 6.0. Kryssade ut i sundet där det var bra hoppramper, men lite dålig koll i mörkret. Faan vad varmt det blivit i vattnet sista veckan! Nästa gång blir det shortyn.

  • rooster

    Medlem
    13 juni, 2007 vid 09:03

    Säsongsstart för mig och när vinden kom hade jag 7.4 riggat och jag hängde på dom första som körde ut i rännan i B-landa. Att det gick, tror jag satte mitt fartrekord. Sedan blev det omöjligt för mig att köra med den riggen tyvärr. Men vilken säsongsstart!

  • hellgren

    Medlem
    13 juni, 2007 vid 12:11

    Shit Rambo! Tog du stolpen med mening eller var det en miss? Manligt att försöka i så fall.

    Heh, var ju en äldre herre som plana på bra i shorts o bar överkropp! Viking!

  • johnjrambo

    Medlem
    13 juni, 2007 vid 17:41

    man kan säga såhär..Rambo har glasögon i vanliga fall, mörker = dålig sikt med glasögon, Rambo utan glasögon o mörker = blind.

    Men jag kan ju försöka övertyga er om att de faktsitk var med meningen..hrm.

    Pederboy, Och Jeppe..kan lätt bli en repris imorgon efter jobbet, om ni inte pajar bakstroppen eller vänder ryggen till finns stor chans att jag ger mig på ett “försök” till, haha..brädan e numera stress epoxad för att klara ett mission imorgon.

  • jeppo_f

    Medlem
    13 juni, 2007 vid 20:10

    Sweet! Det där tolkar vi som ett löfte.

    /jeppo

Sida 2 av 5

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Beerlanda imorrnkväll?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.