Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Beerlanda imorrnkväll?

  • surfmeister

    Medlem
    14 juni, 2007 vid 03:29

    Ngn som sticker ner till Björlanda nu på morgonen? Har haft funderingar på A-bay men det verkar som det blåser/ska blåsa mer här i Götet. Sol och vind…det är man inte bortskämd med!

  • rookie

    Medlem
    14 juni, 2007 vid 03:45

    På väg till Björlanda inom 10min.

  • hellgren

    Medlem
    14 juni, 2007 vid 06:52

    Shit hur kunde jag missa det? Jag hade väl redan åkt hem, jag stod ju o guppa där ute medans ni satt o lata er i solen 😉

    Jag kör efter jobbet, tyvärr ser det ju ut som att man får stressa ner. Verkar ju dö ut “helt” nånstans mellan 17 och 20.. Men men, det blir nog ball!

  • johnjrambo

    Medlem
    14 juni, 2007 vid 10:28

    Jävla skit, DMI har sinkat oss..vi som jobbar till 1600, iallafall jag är förbannad!

  • adde

    Medlem
    14 juni, 2007 vid 10:30

    8-11 kl 17 är väl alltid något??

  • thoots

    Medlem
    14 juni, 2007 vid 10:36

    Är det mycket gräs och skit i björlanda idag?
    Funderar på att åka ut nu.

  • hellgren

    Medlem
    14 juni, 2007 vid 11:21

    Jo jag har sett eländet. Men jag är fast besluten att åka ut iaf. Vädergudarna vill säkert att jag ska få lite tid på vattnet, och även om dom inte vill så vet dom fan att jag är värd det!

    Kommer det ut nån annan?

  • surfmeister

    Medlem
    14 juni, 2007 vid 12:11

    Var ute i Björlanda på morgonen (07-10) och hade pungdrag först i 5.7 och sedan i 5.0m2. Jag tog mig ut vid båthamnen och där var det inga som helst problem med sjögräs och dylikt. Ngn som har varit nere i A-bay? Väldigt sugen att segla lite vågor!

  • memark

    Medlem
    14 juni, 2007 vid 18:23

    Om A-bay är viken sydväst om båthamnen så var jag där idag. Körde 5,5 i några timmar. Inget sjögräs där inte!

  • swe227

    Medlem
    14 juni, 2007 vid 18:44

    Det blåste stadigt 5,2 mellan 17-19 så Rambo du missa nått…

  • danneman

    Medlem
    14 juni, 2007 vid 18:50

    fan va gött att man Gav upp på jobbet vid 14:30….4.7 full on! i Beerlanda!

  • rookie

    Medlem
    14 juni, 2007 vid 18:59

    @Thoots 390226 wrote:

    Är det mycket gräs och skit i björlanda idag?

    Gräs på riggytan och skit längs hela botten. M.a.o precis som vanligt. Bättre att oroa sig för haj inne i viken.

    Det slog mig nu en stund efteråt… gräs= maja, weed, skunk, spliff skit= heroin, crack, morfin, opiater

    Näh…jag tror inte det är många surfare som tar sådana droger och inte öppet i Björlanda mitt på dagen. Beerlanda Locals får sitt fix på brädan.

  • tdk

    Medlem
    14 juni, 2007 vid 20:29

    @memark 390316 wrote:

    Om A-bay är viken sydväst om båthamnen så var jag där idag. Körde 5,5 i några timmar. Inget sjögräs där inte!

    Tror dock han syftar på A-bay som i Apelviken..

    Sydväst om båthamnen är vikarnas vik! AKA fågelviken home spot of Beerlanda Locals! 😀 . Om vi fortfarande snackar björlanda då..

  • johnjrambo

    Medlem
    15 juni, 2007 vid 06:14

    “Det blåste stadigt 5,2 mellan 17-19 så Rambo du missa nått…”

    Thanx man..men det var någon jävel som kom o köpte min bil helt impulsivt, var påväg efter jobbet när telefonen ringer,” jag kommer o köper din bil nu!”
    Men kuk, hem o akut städa, damsuga, tvätta o plocka fram alla papper + tillbehör..en 30min senare stod man där utan bil..o det blåste fortfarande pung..frågan är om det var värt 100.000kr för att missa en dag i beerlanda med 4.7??? TVEKSAMT.

    När jag trodde vinden lagt sig vilket den skulle göra frammåt/efter 17.00(enligt bög DMI)..så drog jag o en polare för o bada i hästevik, när vi kom fram mådde jag pshykiskt dåligt av att de blåste 4.7 vind in i mina näsborrar.

    Bönade hem till mig igen, tryckte ner 5.3an o resten av grejerna i den lilla pegueoten, brummade tillbaka till hästevik, riggade på noll tid..men under den tiden droppade vinden väldigt fort, men jag gav mig ut endå..fick 3st fisplaningar, bailade mina två vulcano försök pga att ingen vind hävde imot min feta röv som ville rammla bakåt, desamma gällde min flaka..hur jävla frustrerad är man inte!! vart på jobbet i hamnen, portarna o flaggorna, flaxade som tokar..inte på tal om vindmätaren som sitter på väggen påväg in till matsalen..den visade glatt 13m/s!!!
    Efter 8 timmars slit, hade man inget annat än tokladd för 4.7 i beerlanda, så ringer den muppen som köpte bilen..o sen när man hämtat prylarna med viss kännsla av att de skulle hinna droppa innan jag han ut, så får man rätt i det!
    O inte fan fick man äns sätta en liten vulcano, e därimot rätt nöjd med mina 4232353 slag som satt som ett smeck..även min no wind jipp e jag rätt stolt över..o denna dagen började fan inte bra den heller, har ingen bil längre= cykla 1 mil till jobbet, det första som händer när jag cyklar iväg på min morsas gammla rostiga kärring cykel är att kedjan hoppar, dkryddan på moset är att de hade vart en herr cykel o att man blivit kastrerad i samma veva.

    Jag har just nu lite svårt att glädjas åt er som fick en solig dag i beerlanda med grym vind.

  • hellgren

    Medlem
    15 juni, 2007 vid 06:26

    Hehe, låter som du haft en jobbig tid nu på senaste rambo. Jag va i b-landa så jag är så nöjd så! Men jag pajjade Me Julie, 4 cm spricka till vänster om nosen efter ett tydligen aldelles för våldsamt kastfall. Nån som är säker på att laga sånt? Kanske skulle göra en ny tråd för det förresten..

Sida 3 av 5

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Beerlanda imorrnkväll?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.