Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Behöver lite nytändning

  • Behöver lite nytändning

    Publicerad av jmn på 16 maj, 2008 vid 15:28

    Hej. Efter många års harvande fram och åter med stor bräda (runt 130 l) börjar jag nu ledsna.Vill ha nåt livligare som ändå planar relativt snabbt. Kommer mest köra segel från 6-7,5 kvm ,möjligen även 8 kvm. (Har även en på 90 liter som luftas max 5-10 ggr per år). Har funderat på nån stor freestyle bräda. Men kommer inte hålla på med några avancerade trix så det kanske bara är dumt.
    Vad vet jag?
    Har ni några favoriter att tipsa om.
    Tacksam för svar

    jmn svarade 15 år, 11 månader sedan 4 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • p-malmkvist

    Medlem
    16 maj, 2008 vid 15:48

    I Sverige måste det tänkas stort för att få många timmar på vattnet.. För mig så är formula det mest utmanande i lätta vindar. Att tävla formula är jäkligt kul och utmanande och är inte alls samma sak som att fisa runt i viken på halvvind. Slalomraketen åker fram vid gynnsamma vindar.. Men lägg ner tanken på att få en lös vågbrädekänsla med en utrustning i 4-6m/s, med formula får du adrenalin redan vid lätta vindar..

    Köp beg formula om pengar saknas..

  • herodude

    Medlem
    16 maj, 2008 vid 15:50

    vet inte om en fullblodsfreestyle är helt rätt om inte det är din ambition att nöta newschool freestyle? vart kör du mest insjö, hav? skulle nog vilja rekommendera en lite större freestylewave utan att veta mer, barnsligt kul i de flesta förhållandena, och oftast ganska livliga….

  • andersbq

    Medlem
    16 maj, 2008 vid 16:46

    @jmn 465984 wrote:

    Hej. Efter många års harvande fram och åter med stor bräda (runt 130 l) börjar jag nu ledsna.Vill ha nåt livligare som ändå planar relativt snabbt. Kommer mest köra segel från 6-7,5 kvm ,möjligen även 8 kvm. (Har även en på 90 liter som luftas max 5-10 ggr per år). Har funderat på nån stor freestyle bräda. Men kommer inte hålla på med några avancerade trix så det kanske bara är dumt.
    Vad vet jag?
    Har ni några favoriter att tipsa om.
    Tacksam för svar

    Absolut rätt tänkt, jag köpte en Naish Playmate 116 förra vintern och efter 3:e rundan var jag helt kär. Den fungerar till allt utom riktigt höga hopp. Planar snabbare än något annat.

    Jo en sak till, jag har kört från 5.0-7.0 Naish All terrain, men även provat 7.8 camber. 6.0, 6.5 och 7.0 fungerar riktigt bra. 7.8 är inte riktigt någon ide´.

  • jmn

    Medlem
    16 maj, 2008 vid 16:53

    Blir bara skärgård och öppet hav. Är inte ute efter max antal timmar på vattnet, utan timmar med en rolig bräda när det äntligen blåser.
    Ok en stor fsw som trivs med segel runt 6-7,5 kvm. Och med ett lagom hopp från min lilla bräda. Nåt runt 110-115 liter?

  • jmn

    Medlem
    16 maj, 2008 vid 17:04

    @andersbq 466001 wrote:

    Absolut rätt tänkt, jag köpte en Naish Playmate 116 förra vintern och efter 3:e rundan var jag helt kär. Den fungerar till allt utom riktigt höga hopp. Planar snabbare än något annat.

    Det där låter ju kanon.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Behöver lite nytändning

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.