Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing behöver lite tips

  • behöver lite tips

    Publicerad av oshomeboy på 22 augusti, 2006 vid 22:48

    har ett stort problem, känns inte som jag utvecklats nåt alls sen förra sommaren å problemet är att jag inte känner att jag får rätt på mina hopp…

    jag får ingen höjd alls utan lättar mest och flyttas ett par meter i vindens riktning när jag försöker, vetefan om det bara är dålig teknik eller kan bero lite på att jag har en nybörjarkite (Cabrinha Element)

    vore gött me lite tekninktips

    oshomeboy svarade 17 år, 8 månader sedan 5 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • gh0st

    Medlem
    23 augusti, 2006 vid 08:58

    Nej, jag hoppade bra med Cabrinhan Element och jag är nybörjare själv. Troligtvis har du kiten för långt ner i fönstret innan du drar åt andra hållet. Försök hålla kiten högre upp, fart är viktigt, kanta emot o poppa till när du inte kan hålla emot mer.

  • wims_lkp

    Medlem
    23 augusti, 2006 vid 10:15

    Synd att inte mer folk svarar på inlägg som detta, som egentligen är rellevant. Ja har Rhino den kan ja få rätt bra häng med ibland. Ja tycker de mest handlar om tajming, farten behöver inte va max. Så när ja väl tajmar perfekt så känner man direkt att de blir bra.

  • pjoter

    Medlem
    23 augusti, 2006 vid 10:24

    kör inte så väldigt fort i början. det är lättare att köra lite långsammare så man kan träna in tajmingen. Får själv långa hopp lite då och då för att man gasar på och inte orkar kanta emot ordentligt. om du kör åt höger – ha draken ca kl 11 och kör den bak mot kl 1 samtidigt som du kantar och går upp i vind så mkt du kan. när du känner att kraften börjar dra dig uppåt så poppar du med brädan och får mer höjd än längd.

  • eylon

    Medlem
    24 augusti, 2006 vid 09:22

    Sen ska man inte glömma att styra tillbaka draken och luta dig bakåt. Annars kommer det bli svårt och landa.

  • oshomeboy

    Medlem
    24 augusti, 2006 vid 12:27

    tack för tipsen…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing behöver lite tips

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.