behöver lite tips

Detta ämne har 5 svar, 5 deltagare, och uppdaterades senast för 16 år, 7 månader sedan av oshomeboy.

• Författare

har ett stort problem, känns inte som jag utvecklats nåt alls sen förra sommaren å problemet är att jag inte känner att jag får rätt på mina hopp…

jag får ingen höjd alls utan lättar mest och flyttas ett par meter i vindens riktning när jag försöker, vetefan om det bara är dålig teknik eller kan bero lite på att jag har en nybörjarkite (Cabrinha Element)

vore gött me lite tekninktips

gh0st
    Medlem

Nej, jag hoppade bra med Cabrinhan Element och jag är nybörjare själv. Troligtvis har du kiten för långt ner i fönstret innan du drar åt andra hållet. Försök hålla kiten högre upp, fart är viktigt, kanta emot o poppa till när du inte kan hålla emot mer.

wims_lkp
    Medlem

Synd att inte mer folk svarar på inlägg som detta, som egentligen är rellevant. Ja har Rhino den kan ja få rätt bra häng med ibland. Ja tycker de mest handlar om tajming, farten behöver inte va max. Så när ja väl tajmar perfekt så känner man direkt att de blir bra.

pjoter
    Medlem

kör inte så väldigt fort i början. det är lättare att köra lite långsammare så man kan träna in tajmingen. Får själv långa hopp lite då och då för att man gasar på och inte orkar kanta emot ordentligt. om du kör åt höger – ha draken ca kl 11 och kör den bak mot kl 1 samtidigt som du kantar och går upp i vind så mkt du kan. när du känner att kraften börjar dra dig uppåt så poppar du med brädan och får mer höjd än längd.

Eylon
    Medlem

Sen ska man inte glömma att styra tillbaka draken och luta dig bakåt. Annars kommer det bli svårt och landa.

tack för tipsen…

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

svara

Sveriges största community för vindsurfing, kitesurfing, vågsurfing och SUP sedan 1998
©2023 Surfzone - Share the Stoke

Logga in med användarnamn och lösenord

eller    

Forgot your details?

Create Account