Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Behöver ny vev

  • 40knots

    Medlem
    19 augusti, 2008 vid 06:22

    Jag hade stora problem med nedhalet och ryggen förra året men efter att jag bytt till NP MXT mastfötter går det lekande lätt. Jag gör en pålstek på tampen och drar med en träbit jag har för ändamålet (trapetskrok går också). Med vev är det kanske lättare att finjustera. Nu drar man så mycket man årkar men skall man spänna lite till bör man nästan ge ut först för att ta ny sats.

  • jester

    Medlem
    19 augusti, 2008 vid 06:22

    Tror inte det är samma som Daniel har. Orsaken var att den daniel har upplevs som lite klumpig

  • lbj

    Medlem
    19 augusti, 2008 vid 08:03
    Jester;491900 wrote:
    Tror inte det är samma som Daniel har. Orsaken var att den daniel har upplevs som lite klumpig

    Klumpig o klumpig!! Den är tung men suverän att använda. Daniel, Gustav och jag har likadana och de är inköpta i Namibia. Ni får gärna testa då vi träffas
    LBj

  • badjanne

    Medlem
    19 augusti, 2008 vid 09:52

    Hej
    Här lite bilder på min vevkonstruktion.
    Har utformat nedre delen på handtaget som ett T för bättre grepp.
    Viktigt är att putsa kanterna noga på linhålet.
    Florucerande tejp gör att den syns bra i gräset.

  • hanko

    Medlem
    19 augusti, 2008 vid 16:55

    @tobhed 491674 wrote:

    Om din vev käkar tamp så använder du den inte på rätt sätt, har en likadan vev och har inte fransat eller tagit sönder någon tamp på över 1 år.
    Att använda en vev på rätt sätt är en teknikgrej…

    Liar..!! Jag bevittnade när du slet av en tamp i Klagis men det kan ju ha varit över ett år sen…!!!

  • hanko

    Medlem
    19 augusti, 2008 vid 17:02

    @Badjanne 491962 wrote:

    Hej
    Här lite bilder på min vevkonstruktion.
    Har utformat nedre delen på handtaget som ett T för bättre grepp.
    Viktigt är att putsa kanterna noga på linhålet.
    Florucerande tejp gör att den syns bra i gräset.

    Ser bra ut Janne…! Jag antar att det är fritt att få inspiration att bygga sin egen från din bild??! Eller blir det en patent-tvist ?

    Jag kontaktar genast min sponsor på hemmaplan http://www.platosmide.nu

    Ses förhoppningsvis i Klagshamn och viftar med våra vevar…!

  • badjanne

    Medlem
    19 augusti, 2008 vid 18:44

    @Hänkö 492112 wrote:

    Ser bra ut Janne…! Jag antar att det är fritt att få inspiration att bygga sin egen från din bild??! Eller blir det en patent-tvist ?

    Jag kontaktar genast min sponsor på hemmaplan http://www.platosmide.nu

    Ses förhoppningsvis i Klagshamn och viftar med våra vevar…!

    Självklart får ni kopiera, så länge ni inte gör det i kommersiellt syfte för att tjäna pengar.
    Inom vår sport hjälper vi självklart varandra.
    Veva på

  • hanko

    Medlem
    19 augusti, 2008 vid 20:14

    @Badjanne 492170 wrote:

    Självklart får ni kopiera, så länge ni inte gör det i kommersiellt syfte för att tjäna pengar.
    Inom vår sport hjälper vi självklart varandra.
    Veva på

    Finns det nån som tjänar pengar på windsurfing i Sverige..! Jag ska diskutera “ritningen” imorrn med “sponsorn”….Han har en förmåga att förbättra saker o ting….

    Thanx…BadBoyJanne

  • jester

    Medlem
    19 augusti, 2008 vid 20:41
  • surfan

    Medlem
    20 augusti, 2008 vid 04:42
    Jester;492235 wrote:

    Vad fin den är 😉

  • p-malmkvist

    Medlem
    20 augusti, 2008 vid 07:19
    Jester;492235 wrote:

    Tack så mycket för den bilden.. Nu förstår jag vad som ska göras för att slippa byta tampar hela tiden.. Måste ju fila bort materialet Brevid/ovanför cleatet så det löper fritt..

  • glader

    Medlem
    15 september, 2008 vid 11:13

    Efter att ha sett RogerW rigga RS-segel med rätt förlängare köpte jag en sådan. En extrem skillnad och nu behöver jag ingen vev för dessa segel. Mitt Gun har dock inte lika fina rullar och därför undrar jag nu om det finns vev som passar till NP MXT förlängaren.

  • jester

    Medlem
    15 september, 2008 vid 11:23

    glader: köp chinookveven för vanlig kopp. Ta därefter en fil eller dremmel eller liknande o trimma bort lite plast. Funkar kalasbra!

    http://www.surfbutiken.nu/products.php?cid=17&pid=59

  • glader

    Medlem
    15 september, 2008 vid 11:41

    Tack!

    (Kanske använder den i smyg till mina RS också. Får bara kolla runt så inte Hank är i närheten först.)

  • jester

    Medlem
    15 september, 2008 vid 12:28

    Skicka Hank till mig om han klagar… Även om det går o dra RS för hand, så har man mycket större kontroll på hur mycket nedhal man drar om man använder vev. + att man slipper sitta på r-ven i blött gräs när man riggar.

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Behöver ny vev

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.