Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Behövs detta lagas?

  • Behövs detta lagas?

    Publicerad av filiplomma på 14 september, 2008 vid 13:04

    Fick ett kastfall igår när jag var ute. Masten träffade rakt på nosen och det ser ut som om det har blivit små sprickor. Det känns inte som om där skulle kunna komma igenom vatten, men jag har ingen kunskap om detta. Bifogar en bild på hur det ser ut.

    svenne svarade 15 år, 8 månader sedan 3 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • challq

    Medlem
    14 september, 2008 vid 13:10

    Om det inte är mjukt så tror jag inte det är någon fara..
    Flexar det någonting om du trycker med tummen/handflatan?
    Om det nu skulle vara någon fara tror jag dock att det är en ganska lätt lagning.
    Ser inte så illa ut.
    Fast om det nu skulle flexa och laminatet har spruckit tror jag kan brädan “suga” in vatten pga. av undertryck i brädan… Det var i alla fall så jag förstod det. Någon lite mer påläst kanske kan verifiera detta. 🙂

  • filiplomma

    Medlem
    14 september, 2008 vid 13:19

    Det är inte mjukt och flexar inget när jag trycker där. Brädan är helt ny, därför man blir lite nojjig för minsta lilla.

  • challq

    Medlem
    14 september, 2008 vid 13:24

    Tror det bara är lacken som fått sej en liten “törn” då.
    Ska nog vara helt lugnt att segla med.

  • svenne

    Medlem
    14 september, 2008 vid 15:36

    En 100 liters Drops Stubby, den där har en nos som man kan ramma krigsfartyg med. Stubby är förstärkt i hela nospartiet och klarar ordentliga smällar. Självklart försämras styrkan när det väl har skadats en gång, men jag skulle gissa på att det fortfarande är tillräckligt mycket styrka kvar under färgen med tanke på hur just den brädan är byggd.
    Jag skulle inte göra något åt den där skadan, kör vidare och kolla den då och då så att det inte växer.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Behövs detta lagas?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.