Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Behövs sjögräsfena vid Haga Park?

  • Behövs sjögräsfena vid Haga Park?

    Publicerad av filipl på 2 oktober, 2006 vid 08:16

    Hej,

    Jag tänkte åka till Haga Park i höst.

    Jag har hört att man behöver sjögräsfena när man seglar vid Haga Park. Stämmer detta? Gäller det även så här sent under hösten?

    Om man seglar med vanlig fena, hur djup kan den vara utan att man får problem (jag har för mig att det är rätt så grunt där)?

    sailortrash svarade 10 år, 1 månad sedan 4 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • styret

    Medlem
    2 oktober, 2006 vid 09:23

    nu är det mycket lite gräs kvar. en vecka till så är det nog rent.

    fendjup får nån annan ta. har max 23 cm själv.

  • Oregistrerad

    Gäst
    6 oktober, 2006 vid 18:10

    hur är det med fendjupet?

  • styret

    Medlem
    6 oktober, 2006 vid 20:36

    nä men visst är det grunt på haga och formulafenor kan vara lite lurigt men en vanlig freeridefena på upp till 45 cm ska inte vara några problem vid normalt vattenstånd. du får hålla uppsikt bara.

    när jag seglade i början på veckan var det fortfarande märkbart med gräs faktiskt.

  • torvik

    Medlem
    28 mars, 2014 vid 17:13

    hej igen.. jag hittade en liknande tråd, med ngn till som hade ungefär samma frågor, som mina våndor.
    så nu undrar jag också. finns det gräs eller tång på våren??

  • sailortrash

    Medlem
    28 mars, 2014 vid 18:52

    Nja inte vad jag märkt men locals vet nog bättre. Men det är ändå rätt bra med vinkeln på sjögräsfenAn om man dammar i en sandbank. Det blir ett rejält stopp om man har rak fena, lätt att vricka fötter

  • torvik

    Medlem
    28 mars, 2014 vid 19:00

    jag kommer sannoligt vricka alla fötter. för jag förstår inte hur man skall kunna se sandbankarna i höga farter?

  • sailortrash

    Medlem
    29 mars, 2014 vid 18:09

    Om solen lyser så ser man de. Som gröna fläckar…när det är mörkt är det lite knepigare

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Behövs sjögräsfena vid Haga Park?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.