Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bekännelser av en Återfallssurfare – Så gick det.

  • tall-jonny

    Medlem
    23 september, 2011 vid 08:06

    Vad kul att ni hittar tillbaka till det roligaste i världen! 31 gånger med 105 liter utan att spendera en månad utomlands – det är ju smått fantastiskt 😀
    Re Ninak: Jäkla kul att en tjej brinner för vindsurfing, hoppas att du får mycket surf!

  • rick-lanta

    Medlem
    3 oktober, 2011 vid 01:38

    Kul berättelse.

    Jag fick ett återfall efter 23 års uppehåll från vindsurfingen. Jag hade sparat min Fanatic Racy Cat från 1984 och tog ner utrustningen till stranden. Jag blev närmast att betrakta som ett museiföremål av de andra surfarna. Genast såg jag hur mycket utvecklingen gått fram när det gäller material osv. Det var ju ingen längre som försökte binda fast bommen till masten med en tamp…

    Jag pratade med min fru om att jag ville börja igen och behövde nya grejer. Hon svarade; “Köp ny inget begagnat eller billigt skit. Unna dig något ordentligt.” Vad generöst, tyckte jag och köpte.

    Hon hade tänkt ett steg längre… Senare när hon ville köpa något till sig drog hon på ordentligt – inget skit och inget begagnat!

    Dom kan vara smarta dom små liven. 🙂

    /Rick

  • v-thun

    Medlem
    3 oktober, 2011 vid 08:40

    Vad är det som är så smart med att köpa nytt? Tycker att man får vara bra säker på vad man vill ha isf, speciellt i början..

  • jester

    Medlem
    3 oktober, 2011 vid 08:41
    v-thun;671716 wrote:
    Vad är det som är så smart med att köpa nytt? Tycker att man får vara bra säker på vad man vill ha isf, speciellt i början..

    Och där har du fördelen med att köpa nytt, iaf om du köper i en affär med duktig personal…

  • v-thun

    Medlem
    3 oktober, 2011 vid 08:51

    Tänkte nog på att man förmodligen ändå måste byta ganska snart igen oavsett hur bra personalen är, gjorde i iaf jag i början…

    (Ångrar fortfarande det första kitet jag köpte nytt, största nybörjarbrädan som jag enligt försäljaren skulle kunna segla på flera år. Vaknar kallsvettig upp mitt i natten än idag)

  • chribban

    Medlem
    3 oktober, 2011 vid 13:17

    Grattis!

    Fick själv återfall efter 26 år… (1985 till 2011)
    Har under tiden gift mig, fått 4:a barn som redan börjat flytta hemifrån 🙂

    Lyckades motivera investeringen med “hot” om att annars köpa 36 fots segelbåt för c:a 1 mille. Då kändes 20K som billigt 🙂
    Dessutom har jag lärt mellansonen på 18 år att surfa denna säsong.

    Tyvärr har det dock blivit alldeles för få ggr. Skulle jag haft >30 surftillfällen denna säsong så hade huset förfallit & förmodligen hade jag blivit singel efter 23 års äktenskap…

    Jag åkte till Surfers i Varberg & köpte ny JP Australia Funster 160l 2011 / Aerox Rigg 7.1m2 segel.

    Tänkte det var bäst med lite flytkraft för mina 95kg samt senast jag stod på en bräda (1985) så var det Mistral Competition & den var STOR 🙂

    Fruktansvärt kul är det i alla fall & vill nu komplettera med lite mindre segel & bräda. Frågan är var man skall gömma den så att inte hustrun kommer på mig…

  • jester

    Medlem
    3 oktober, 2011 vid 13:48
    v-thun;671718 wrote:
    Tänkte nog på att man förmodligen ändå måste byta ganska snart igen oavsett hur bra personalen är, gjorde i iaf jag i början…

    (Ångrar fortfarande det första kitet jag köpte nytt, största nybörjarbrädan som jag enligt försäljaren skulle kunna segla på flera år. Vaknar kallsvettig upp mitt i natten än idag)

    Beror på hur duktig man är. Men köper man sig en stor free-ride så kan den ju lätt användas som lättvindsbräda i flera år.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bekännelser av en Återfallssurfare – Så gick det.

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.