Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing BEST Yarga 2008

  • BEST Yarga 2008

    Publicerad av lance på 26 augusti, 2010 vid 08:08

    Tjabba, har någon någon erfarenhet av BEST Yarga 2008 kites?
    Har funderingar på att köpa en sådan 7.a för blåsiga dagar då jag hittat en till bra pris.

    Väldigt tacksam för info.

    lance svarade 13 år, 8 månader sedan 9 Medlemmar · 14 Svar
  • 14 Svar
  • georgi

    Medlem
    26 augusti, 2010 vid 13:22

    Var ute med min Yarga 07a 7kvm här om dagen när det blåste ca 15ms och 20 i byarna. Jag väger bara 60 kg och jag körde med full power hela tiden… Visst det va mycket kraft i den, men fan va go hangtime man hade 🙂

    EDIT:

    Glöm de jag skrev, såg en bild på 08an nu och den verkar ha en annan utformning än 07an…

  • roland

    Medlem
    26 augusti, 2010 vid 14:36

    Tror att den e kass har för mig det… skicka en bild!!

  • snygging

    Medlem
    27 augusti, 2010 vid 06:54

    Var ute med min 06 17 Yarga igår, den e fin men inte lika fin som hadlow pro. Hadlow pro är lätt den bästa kiten jag har testat, t.om 7:an är riktigt hanterbar. Om jag skall säga ngt om Yargan så är den stabil och ger alltid konstant tryck unhooked men det är en 17 så de mindre storlekarna är säkert ännu bättre.
    sen efter 06 någon gång började de konstra med bridles, men den kanske är bra utan.
    Eller som en säger i denna tråd:
    http://www.kiteforum.com/viewtopic.php?t=2364708&p=653786

    I never did like the raging unhooked pull and gummy “phantom” steering of the SLE kites, that’s why I have stuck with C-kites, with their manageable unhooked pull, and bar pressure feedback.

  • lance

    Medlem
    27 augusti, 2010 vid 08:01

    Tack för svaren, jag hat sprungit på ett gäng till bra priser helt nya o funderar på att köpa en 7.a men även att ta hem några stycken i andra storlekar med. Kanske fler som vill köpa loss av mig i så fall tänkte jag men vi får se 🙂

  • haze

    Medlem
    27 augusti, 2010 vid 08:23

    Förvänta dig ingen depower. Det är fullt ös hela tiden mer eller mindre och den är inte så lätt att vattenstarta som en “modern” C-kite. Det är väl samma som de har haft ett par år nu om jag inte har fel. -08 och “Black Edition” är ju lika varandra…

    Står mer här: http://www.kiteforum.com/viewtopic.php?t=2346580

    Edit: 5 lina är option så se till att du får med den på baren. Och som sagt mindre depower än en vanlig kite..

  • sourra

    Medlem
    27 augusti, 2010 vid 08:27

    Var inte 2008-modellen den som kunde köras med 5 linor eller med bridle och 4 linor?

  • sourra

    Medlem
    27 augusti, 2010 vid 08:33

    Nähäpp, det var visst -07

  • haze

    Medlem
    27 augusti, 2010 vid 08:35

    Inga bridels var jag kan läsa mig till här: http://www.kiteforum.com/download/file.php?id=17738

    Edit: Sourra var snabbare än mig..

    Nu drar jag och vågsurfar istället 😉

  • highflyer

    Medlem
    27 augusti, 2010 vid 12:14

    Det var inte så många som gillade yargan från 08. Lite av en flopp faktiskt. 2007 var med bridels och mycket omtyckt. Övriga år med yarga har fått gott omdömme. Föreslår att du kollar på Team-C draken istället. Den är också billig och har en av de snyggaste designer jag sett. Har iof inte testat 08an så vem vet. Du kanske gillar den.

  • sourra

    Medlem
    27 augusti, 2010 vid 13:11

    Är den i vettigt skick inkl bom och dessutom galet billig så är det ju bara att köpa. Visserligen kan det vara trevligare med en SLE-kite istället för en C i mindre storlekar eftersom vinden tenderar att bli ganska byig när det tutar i. Jag har förvisso en 7m Torch men den har sällskap av en 7m SLE pga ovan nämnda skäl.

  • pjoter

    Medlem
    27 augusti, 2010 vid 13:39

    Håller med sourra. är det i nån storlek man vill ha en SLE är det i de 7ish. Händer knappt att det är stabil vind i sverige i en 7:as sweetspot. Så tråkigt att kämpa mot en kite med kass depower istället för att bara ha kul i vågorna.

  • lance

    Medlem
    27 augusti, 2010 vid 14:05

    Jag är så glad för att jag er killar 🙂 Nej jag drar öronen åt mig tror jag. Skulle köpa hem nya från Tyskland för typ 2500 för kite only 7 kvm, nya då. Men då mpste jag veta att dom går att köra med min 4 linors Naish bom vilket verkar osäkert med.

    Nästa då, vad vet ni om Cabrinha Revolver 2008 7 kvm?

  • biorno

    Medlem
    27 augusti, 2010 vid 17:55

    Har du en UDS bom?

  • lance

    Medlem
    27 augusti, 2010 vid 19:11

    Jag har bara Naish bommar en 2008 och en 2010. Samma men lite skillnad på depower lösningen typ.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing BEST Yarga 2008

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.