Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bestämma vindriktning för nya surfspots

  • Bestämma vindriktning för nya surfspots

    Publicerad av nikke på 15 juli, 2004 vid 14:55

    Håller på att leta efter nya surfspots i vänern och undrar hur man vet vilka vindriktingar som lämpar sig bäst för stället? För om man har hittat stället X på kartan, är bästa sättet att veta hur det ska blåsa för att få bäst surf där att använda kompass då kanske? För säg att stället X ligger SV på kartan, innebär det då att det ska blåsa SV för bästa surf då? För på de flesta surfspots kan man surfa under ett antal vindriktningar men en speciell vindrikting är bäst när det gäller bäst tryck i seglet/kiten och större vågor. Inter så lätt att veta för en som har noll koll! Som ni märker är jag riktigt kass på det här med kompass och karta! Ni får hemskt gärna hjälpa mig så jag får lite mera koll!

    nikke svarade 19 år, 10 månader sedan 2 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • tdk

    Medlem
    15 juli, 2004 vid 15:32

    En karta är alltid “ritad” efter väderstäck.. Norr upp, söder ner, öster åt höger och väster åt vänster… Blåser det tex. västlig vind, så blåser det ju ifrån väster och till höger på kartan.. smirk.gif

  • nikke

    Medlem
    15 juli, 2004 vid 21:31

    Jo men är den ulltimata vindriktningen NV,SV,NO,SO så kan det bli lite svårare ju. Kan lätt bli så fel!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bestämma vindriktning för nya surfspots

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.