• patrikol

    Medlem
    24 juli, 2007 vid 17:56

    @HELLSTROM 399834 wrote:

    Nån som har koll på kiting runt biarritz…

    Skit i tygtrasan!

    Du kan vågsurfa i Biarritz!

    Ha det så jä… gött!

  • mat

    Medlem
    24 juli, 2007 vid 18:51

    @HELLSTROM 399834 wrote:

    Nån som har koll på kiting runt biarritz…

    De flesta är runt Lacanau, Norrut.

    /Mat

  • kallle

    Medlem
    24 juli, 2007 vid 19:29

    HELL-STORM ;O) Blir det en tripp med Hulken?

  • reklem

    Medlem
    24 juli, 2007 vid 21:48

    Stränderna kring Biarritz brukar vara ganska packade om det är bra väder och som Mat är inne på så är det norr över man måste åka. Förutom Lacanau så kan Biscarosse bjuda på bris. Tyvärr inte så stark. Kanske runt 7 m/s. Den brukar kommer framåt kvällen om vädret är bra. Dune du pilat är ett annat ställe där det också blåser ganska ofta och jag tror att det går att kitesurfa på andra sidan av sandhögen om man pallar att bära grejurna. Choppigt som tusan där dock och mitt i en farled.

  • kitemaster

    Medlem
    25 juli, 2007 vid 07:14

    Jag hade med mig kiten till Biarritz 2002 och då blåste det tre timmar av sju dagar… Tyvärr är det inte något vindhål.

  • nic

    Medlem
    25 juli, 2007 vid 09:25

    @Reklem 399940 wrote:

    Stränderna kring Biarritz brukar vara ganska packade om det är bra väder och som Mat är inne på så är det norr över man måste åka. Förutom Lacanau så kan Biscarosse bjuda på bris. Tyvärr inte så stark. Kanske runt 7 m/s. Den brukar kommer framåt kvällen om vädret är bra. Dune du pilat är ett annat ställe där det också blåser ganska ofta och jag tror att det går att kitesurfa på andra sidan av sandhögen om man pallar att bära grejurna. Choppigt som tusan där dock och mitt i en farled.

    Ruskigt strömt utanför Dune de Pyla men rakt utanför finns några sköna sandbankar. Det går utflyktsbåtar dit under dagen om man inte vill kita (genom strömmen) dit.

    Vindsurfare håller ofta till aningen längre norrut på ett litet ställe med många båtar förtöjda. Halvbra för kite mao.

    Skulle gissa att det är mest sjöbris som stannar vid max 7m/s i området.

    nic

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.