Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing BIC Veloce 288…

  • anonym-anvandare

    Medlem
    22 januari, 2000 vid 16:05

    Jag har testat brädan (lånat) ett par dagar. Den är mkt lättseglad och ganska snabb. Man får dock jobba lite för att ta bra höjd, men det får man ju göra med alla freeridebrädor. 288 lanserades som en ersättare till Bic AstroRock, som antagligen är historiens mest lättseglade bräda. 288 kommer inte riktigt upp till Astrons nivå när det gäller lätthanterlighet, men den är mycket roligare att segla när man har lärt sig grunderna. Är du nybörjare när det gäller småbrädor finns det nog inte många brädor som slår Velocen. Ska du köpa en begagnad Bic är det viktigt att du kontrollerar skarven mellan över och underskrov. Om den har fått några smällar kan den börja läcka. Det är dock inga problem att åtgärda med snabblim, men den kan ju ha tagit in vatten tidigare.

  • linsurfer

    Medlem
    22 januari, 2000 vid 16:27

    Du ska inte betala för mkt heller. ca 2000-2500 är nog rimligt. Mkt har hänt sen den lanserades.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    23 januari, 2000 vid 09:43

    Jag bytte till en större fena än den man fick med 288an.
    Det hjälpte mig med på kryssen.

  • mwp

    Medlem
    23 januari, 2000 vid 09:54

    Jag har en .Och jag är nöjd med den. Köpte den lättare brädan(ca 1kg) xls
    och den är grå (97an).

  • portin

    Medlem
    24 januari, 2000 vid 11:31

    Jag hittade en BIC Veloce 288 hos min lokala handlare, han skulle ha 6000 kr för den, den var ny. -98. Är det påtok för mycket?

  • anonym-anvandare

    Medlem
    24 januari, 2000 vid 12:18

    Ta och lugna dig lite och kolla om det inte går att hitta en bra begegnad bräda. Jag har sett veloce 288 som gått för runt tre tusen, vet inte vilket skick bädan då är i.

  • portin

    Medlem
    24 januari, 2000 vid 14:33

    Det är möjligt att det kommer att finnas bra beg. prylar men jag är ju så j*vla sugen.

  • linsurfer

    Medlem
    24 januari, 2000 vid 15:46

    För 6000:- skulle jag absolut välja en nyare bräda. Velocen har ju några år på nacken. Bättre liknande brädor du kan hitta beggade kan t.ex vara: F2 Ride, Mistral Flow. Betydligt roligare att segla. Jag har själv haft en Ride så jag vet. En klubbkompis (hej Andreas) bytte sin veloce mot en flow och sa att det var väldigt stor skillnad.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing BIC Veloce 288…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.