Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bic Veloce/Vivace

  • anonym-anvandare

    Medlem
    14 september, 1999 vid 21:03

    hej.

    har en vivace 275 som jag kört på 5-7 ggr endast då den för mig har för lite volym. den finns i linköping för 3000 kr.

    hm.. fast du kanske bara ville få skildnaden förklarad :/ veloce är bredare akter med allt det innebär.

    /Klas

    klaan@hem2.passagen.se

  • anonym-anvandare

    Medlem
    15 september, 1999 vid 08:45

    har själv haft en veloce 278 och den var underbar. skillnaden är att veloce är en freeride bräda med mjuka kanter vilket innebär att den är väldigt lätt jippad och rolig att segla. vivacen är en slalom bräda med vassa kanter som vilket gör den snabbare än velocen men är mycket svårare att jippa med.
    hade jag varit dig hade jag köpt en veloce 278, den är modernare i formen och roligare att segla ( och roligare är väl det vi vill ha 🙂
    de ska ligga runt 2500 _ 3000:-………. ha de’ peter

  • stefan-v

    Medlem
    15 september, 1999 vid 15:20

    I stort håller jag med nedanst inlägg från Wed. Har själv en Veloce på andra året och den är väldigt förlåtande och trevlig, lättgippad etc. Går fint genom chop-chop också. Men, du blir inte “snabbast i viken” om det är det som är vikigast. Har kört den utan problem med en NP V8 7,5 kvm. Inga problem att dra rigg om du behöver. Det står 101 liter på brädan . Tyska tidningen SURF tryckte ned den i en tank och mätte 108 liter. Det tror jag mer på. Lite tung kanske, men det gör inte så mycket om det verkligen blåser till! Lycka till. Mvh Stefan V

  • pettan

    Medlem
    15 september, 1999 vid 15:28

    Fast det är kul när det går fort, och det är nog inga problem och lära sig gippa och sånt på nån av brädorna

    Pettan

  • anonym-anvandare

    Medlem
    15 september, 1999 vid 16:32

    Vivace 2.75? Vad är det för en bräda? Är du säker på att du inte menar 2.70 eller möjligtvis 2.79?.
    Vivace 2.70 ingick i den ursprungliga Vivace-serien från -94, men döptes väl 1996 om till Veloce tror jag. 2.79:an är en av årets race-brädor.
    Var kommer 2.75:an in i bilden? En ersättare för 2.70:an som konverterade, eller vaddå?

    Det ska sägas att Vivace 2.70 också är en mycket vettig bräda. 96 liter, runda kanter. Freeride så det svämmar över och gippar hur lätt som helst.
    Mycket prisvärd på begmarknaden också, eftersom de flesta anser att det är en brädstorlek som ligger lite fel. Mitt emellan 2.78-103l-endabräda-size och lite större våggrejor. Väger man under de sjuttio är det dock ett alternativ att se över…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bic Veloce/Vivace

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.