Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bil i Australien ?

• Bil i Australien ?

Publicerad av anonym-anvandare på 8 oktober, 2002 vid 08:23

Det verkar vara många här på konfen som har varit i WA och surfat. Jag funderar på att åka dit i 6 veckor från början på november. Är det någon som kan tipsa om hur man fixar bil billigast ? Ska man köpa eller hyra ? Billiga hyrbilsställen ? Ungefärliga priser ? All info emottages tacksamt.

par svarade 22 år sedan 3 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    8 oktober, 2002 vid 09:17

Köp privat!!!!! Kolla i tidningarna på säljes, gärna 4X4 om du skall till “spot X” he, he! Den jävla idioten som Helmer rekommenderade HT-97 kan dra åt helvete. Newman eller ngt. heter han. Han är ett riktigt as! Köp inte av honom!
    Ha det så kul, hoppas att du får en stor dag på Sunset, det är det roligaste jag har gjort på en bräda förutom när jag o tjejen….oops! barn kanske kollar wink.gif

Ha det så bra och kör hårt som faan, man ångrar att man inte laddade mer när man kommer hem!
    /Wille

• oscar

Medlem
    8 oktober, 2002 vid 10:23

Jag skulle rekommendera något runt 2-3000 AUS$. Finns hur mkt som helst på backpacker ställen i Perth, annonser i tidningar mm. Annars MrMcGoo på email:
    mrmcgoo@q-net.net.au köpte en superfin Mitsubishi L300 4WD av dem. Hur schyssta som helst. Se bara till att få bilen såld INNAN ni lämnar WA………..

• anonym-anvandare

Medlem
    9 oktober, 2002 vid 12:04

Hur mycket fick du betala för den ? Är det lätt att få sålt bilen efteråt ? Var i Perth ligger MrMcGoo ?

• oscar

Medlem
    9 oktober, 2002 vid 13:02

Vi var flera så vi pröjsade ca 5000 AUS$. Man bör vara ute i god tid innan hemresa för att sälja den kan ta lite tid. Vet inte riktigt var McGoo ligger för de flyttade strax efter att vi åkte därifrån. Men ganska centralt tror jag….Perth är inte så jäkla stort.

• par

Medlem
    9 oktober, 2002 vid 16:56

har köpt bil av Newman och det funkade. Mcgoo är dock mycket trevligare. När vi kom ner ett år hade han inget som passade. då fick vi låna en 740 och körde runt och letade bilar hos andra handlare.

Om du du bara ska vara nere 6 veckor skulle jag rekomendera att du hyr bil. Det tar för mycket tid att leta och sälja. Alt kan du snacka med mcgoo så att han har en kärra klar när du kommer ner och att han köper tillbaka den när du sticker.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bil i Australien ?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.