Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bild från dagens surf….

  • Bild från dagens surf….

    Publicerad av Knatte på 10 juni, 2004 vid 19:03

    Dumt att klaga på dagens surf smile.gif
    Fick några skapliga timmar mellan 17-19.30 i Björlanda. Stundtals bra tryck i 6.0:an.
    Bilden föreställer dagens körschema enligt GPS:en. Måste nog börja variera mig och inte bara bränna fram och tillbaka wink.gif

    Jag hade surfat aktivt (i rörelse) i 1.30 tim. GPS har varit påslagen i 2.30 timmar(vilat mig 1 tim ???) Maxfart 26 knop blush.gif och ännu värre snittfart 12 knop crazy.gif

    Knatte svarade 19 år, 11 månader sedan 4 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • garage

    Medlem
    10 juni, 2004 vid 19:59

    Hej!

    Det var en rolig bild!!!

    Men med tanke på att du förmodligen loggat både riggning och biltur i hamnområdet så kanske det inte är så konstigt att snittfarten blir lite sämre. Ser man lite närmre på sjökortet har du ju ändå kört för fort mest hela tiden, står det inte 5 knop… 😉

    Mvh Andreas

  • militaren

    Medlem
    10 juni, 2004 vid 23:21

    Hej! vart sätter du gps:en när du windsurfar? under våtdräkten?

  • ian

    Medlem
    10 juni, 2004 vid 23:39

    På bräda kör man inte för fort, man flyger för lågt cool.gif

    Dessutom om nu bilresan är inräknad så kanske det är läge att se över den om topphastigheten var 26 knop blush.gif

  • Knatte

    Gäst
    11 juni, 2004 vid 04:46

    Jag sätter GPS:en i ovankant/framkanten av bommen, med hjälp av silvertejp ..
    Jag nollställde GPS:en innan jag började windsurfa, annars hade jag haft en toppfart på över 40 knop eller mer smirk.gif

    Loggad sträcka = ritad sträcka i kartprogrammet, är inte direkt kopplade till varandra. Fartuppgifterna får jag från GPS-displayen.
    Men har någon 100 % koll på hur Fungawi fungerar och hur jag får med även display uppgifterna in i datorn, så förklara gärna detta för mig tongue.gif tongue.gif

  • Knatte

    Gäst
    11 juni, 2004 vid 04:49

    Skönt att man fortfarande är lite rebell och överträder några gränser i alla fall smile.gif

  • karnan

    Medlem
    11 juni, 2004 vid 06:55

    Kul bild! Man blir ju lite nyfiken på vad du gjorde nere på det södra grundet. Lättade på trycket kanske … 😉

    /Johan

  • Knatte

    Gäst
    11 juni, 2004 vid 08:14

    Vilket är södra grundet tongue.gif Men det var nog bara justering av segel eller hängsele mm. Eller troligast bara vila en stund..

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bild från dagens surf….

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.