Senaste nytt Forums Övriga Foto & Video bilden blir konstig när jag konventerar den. Varför?

  • bilden blir konstig när jag konventerar den. Varför?

    Publicerad av mickec på 10 april, 2010 vid 16:49

    Jag fick en kamera för ett tag sen. Ingen super kamera men den ska filma hd kvalitet. toshiba camileo h20

    Men den funkar inte så bra på mac och det vill man ju!

    Jag prova konventerar eller vad det heter, Men då händer detta kolla länken

    [ame=”http://www.youtube.com/watch?v=FO7N_KCiQmM”]YouTube- TESTTESTTESTTESTTEST[/ame]

    Någon som vet varför detta händer? Jag använde programmet http://www.iorgsoft.com/

    Movie converter to mac, Den kostar men går att prova gratis.

    Någon som vet vad felet är? Tacksam för svar 🙂

    el-maco svarade 14 år sedan 3 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • daffman

    Medlem
    28 april, 2010 vid 15:07

    En gissning är motivet.
    Watermarks kommer ju för du inte köpt det, och kvaliteten får du nog också köpa(or do it the yarrrr way) loss 😉

  • mickec

    Medlem
    28 april, 2010 vid 15:57

    Men det funkar när jag filmar i 720 då blir bilden ej så här men när jag filmar i 1080 så vill den ej

  • el-maco

    Medlem
    30 april, 2010 vid 22:36

    Är inte helt säker men kan det inte ha med interlacing i så fall?
    Du måste helt enkelt (svårt) deinterlacea bilden. Vet inte om det är det som är ditt problem men det brukar vara det om du stoppar in en HD fil i en dator som inte kan läsa HD. “Symtom” är t.ex. streck som kommer när något rör sig på filmen.
    Men som sagt är jag inte säker.
    Det som Daffman sa lät ju annars ganska vettigt, men det blir alltså inte så när du kör en 720 fil?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Foto & Video bilden blir konstig när jag konventerar den. Varför?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.