Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bilder Apel 28/6

  • surfmeister

    Medlem
    29 juni, 2007 vid 06:41

    A-bay visade sin bästa sida igår, var riktigt, riktigt najs!!! Bra tryck i 5.0m2, stora, cleana vågor och riktigt bra vinkel. Att det dessutom var varmt och soligt gör det hela inte sämre!

    Kroppen är rätt mör idag efter 7 timmars surfande; men vilken underbar känsla….:) 🙂

  • nikke

    Medlem
    3 juli, 2007 vid 18:34

    @surfmeister 393342 wrote:

    A-bay visade sin bästa sida igår, var riktigt, riktigt najs!!! Bra tryck i 5.0m2, stora, cleana vågor och riktigt bra vinkel. Att det dessutom var varmt och soligt gör det hela inte sämre!

    Kroppen är rätt mör idag efter 7 timmars surfande; men vilken underbar känsla….:) 🙂

    Verkar underbara förhållanden men det verkar trångt på vattnet. Svårt att röja järnet utan att hela tiden hålla koll på var alla surfare håller till. Är det alltid trångt på vattnet i apelviken?

  • lars_k

    Medlem
    3 juli, 2007 vid 18:50

    @NIKKE 394374 wrote:

    Är det alltid trångt på vattnet i apelviken?

    Nä, i december-januari brukar det vara rätt lugnt. 😉

  • ola-h

    Medlem
    4 juli, 2007 vid 09:38

    Jag tyckte faktiskt inte det var särskilt trångt. Apelvikens geografi gör ju att man liksom kan segla lite varsomhelts – ingen tydliga linjer direkt. Rätt lagom med folk i torsdags, tycker jag (som seglade helt ensam i tokström, stora vågor och rejält med vind i Lödderups strandbad dagen innan).

  • ola_p

    Medlem
    4 juli, 2007 vid 09:50

    Jag har nog aldrig upplevt att det varit trångt i apelviken, lejet har det däremot varit helt sjukt mycket folk ett par gånger (men det då var det ändå inte i närheten av vad det blir i gislöv ibland).

  • lars_k

    Medlem
    4 juli, 2007 vid 10:02

    @Ola H. 394482 wrote:

    … tycker jag (som seglade helt ensam i tokström, stora vågor och rejält med vind i Lödderups strandbad dagen innan).

    Hörde av Staffan att du tokkörde till Löderup i onsdags. Blev det bra? Bilder? 😉

  • ola-h

    Medlem
    4 juli, 2007 vid 10:27

    Inga seglingsbilder från Skånetrippen (som varade en dag). Lödderup var riktigt svårseglat. Först ett stors vindhål (helt enligt progonsen) vilket gjorde att jag guppade ut med 4.5. Det var helt löjligt strömt och dessutom seglade jag själv. Fick någon lite våg på invägen men tappade minst 500 meter höjd trots ren sidvind och inga vurpor. Gick tillbaks längs stranden och sedan kom vinden igen, säkert 17-18 meter. Seglade lite med toköverriggad 4.5 men även om det var OK vågor så var det helt enkelt lite för läskigt för mig med strömmen, speciellt eftersom jag var själv och inte kände till stället. Hade man tappat prylarna (stor risk) hade man nog varken kommit ifat dem i vinden eller orkat simma in. Så, det blev en kort session.

    Iställer åkte jag framåt kvällen till Borrby. Riktigt fina vågor, speciellt vid norra udden, me tyvärr för lite vind för att jag skulle ta mig ut (försökte ett par ggr). Det blev lite SUP istället alltmedan vinden avtog änu mer och så småningom även vågorna. Jag lyckades faktiskt paddla ut genom vågorna efter ett tag, men fick egentligen ingen riktigt bra ride på någon av de stora. Extremt kul att vara ut i breaken och paddla dock – räddade dagen, faktiskt.

    En bild vy-bild på Löddderups strandbad samt ett par bilder från Borrby finns på:

    http://www.surfzone.se/pp/showgallery.php?cat=500&ppuser=14

  • lars_k

    Medlem
    4 juli, 2007 vid 10:37

    Hjälteinsats ändå att sticka ut i Löderup. Molnen såg grymt tunga ut på bilden! Och jag har hört att det ska vara strömt, säkert extremt i onsdags. Borrby såg riktigt gött ut med SUP:en, fint med side-off och fetvågor!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bilder Apel 28/6

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.