Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bilder från Baby bay, Dahab

  • Bilder från Baby bay, Dahab

    Publicerad av kinabalu på 13 maj, 2009 vid 19:18

    Hemma i verkligheten igen efter en lyckad semester i Dahab, Egypten. Vind 7 dagar av 7!! (4,2 – 5,3 vindar). Jag och min fru skulle koppla av med en lugn, avslappnande semester. Å den blev lugn… för min fru! Själv hade jag i princip konstant träningsvärk, sår i händerna och helt blåslagen efter misslyckade spockar mm (eller vad det nu va!?). En perfekt semester helt enkelt!

    Kul med alla duktiga seglare uppe i Baby bay. Bl.a. Niklas Stråhlén var där. Några från North sails teamet var också där och spelade in en ny film. Känslan att segla några meter bakom Gollito, som sätter något jag inte ens kan uttala, kändes lite overklig. Grymt inspirerande måste jag säga! Ja, till en början i alla fall ”det ser ju så jäkla lätt ut”. Mot slutet övergick inspirationen då och då mer mot frustration ”fan, de här med freestylesegling är inget för mej… jag köper en jävla kona istället”.

    En eftermiddag tog vi en promenad till udden ute på Baby bay och fick en show som till och med min icke surfande fru var imponerad av! Här är lite bilder, tagna med min lilla Ixus.

    mbkpeter svarade 14 år, 11 månader sedan 5 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • kinabalu

    Medlem
    13 maj, 2009 vid 19:24

    Lite fler bilder!

    Notera plattvattnet i Baby bay (bild 2)

  • tocha

    Medlem
    13 maj, 2009 vid 20:18

    Kaxiga seglare. Håller med, måste upplevts som frustrerande… Inga vågor alls i sikte någonstans någon av dagarna?

  • niklas_s

    Medlem
    14 maj, 2009 vid 19:16

    Kul bilder! Jag hade ingen aning om att det var fler svenskar där än mig och Peter, som syns på bilderna med filmkamera. Hojta nästa gång! Svenskar måste hålla ihop i de jävla landet!

  • kinabalu

    Medlem
    15 maj, 2009 vid 20:26
    Niklas_S;546824 wrote:
    Kul bilder! Jag hade ingen aning om att det var fler svenskar där än mig och Peter, som syns på bilderna med filmkamera. Hojta nästa gång! Svenskar måste hålla ihop i de jävla landet!

    Å fan, jag som trodde båda fotograferna var tyska… (Sorry Peter, inget illa menat 😉

    Skulle hälsa på dig, men sprang aldrig på dig på stranden. Det var min fru som konstaterade att du stått några meter från oss på udden när Gollito körde. Såg sen att jag t.o.m fått med dig på en av bilderna… Vilken jäkla koll man har, haha!

    Hur länge blir du kvar i Dahab? Har du haft det bra? Imponerande segling måste jag säga!Fick med några filmklipp på dig. Testar lägga upp ett, så får vi se om det funkar.

  • kelso

    Medlem
    18 maj, 2009 vid 05:39

    Shit vad fint det ser ut:) Nu blir man sugen

  • mbkpeter

    Medlem
    18 maj, 2009 vid 11:21

    Tjena.
    Cool. Jo vi lämnar Egypten idag. Har varit nice. men enbart vind på morgonen. skulle varit så satans nice med kvällssession här alltså. satan vad platt det är.

    Alla som inte har gjort redan… Joina filmen på facebook. sök på “four dimensions, the movie”. och bloggen: fourdimensionsmovie.blogspot.com (Fast den uppdateras inte lika ofta som facebook.

    Pozo next….!

    ps. spanar klippet när jag kommer hem… 1,2kb/s här nere

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bilder från Baby bay, Dahab

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.