Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bilder från Brutal Beach, Marseille 19 mars

  • Bilder från Brutal Beach, Marseille 19 mars

    Publicerad av combat-4-2 på 18 mars, 2007 vid 23:20

    Tack för inspirationen från ABay-bilderna som gjorde att jag körde 40 mil med 200.- motorvägsavgift för en timmes surf och några bilder.
    🙂

    /johan

    combat-4-2 svarade 17 år, 1 månad sedan 5 Medlemmar · 13 Svar
  • 13 Svar
  • johan_gbg

    Medlem
    19 mars, 2007 vid 08:17

    Ser ju najs ut. Gissar att ni inte frös så mycket!

    /J

  • combat-4-2

    Medlem
    19 mars, 2007 vid 13:27

    Nej igår var det helt ok – var säkert 17-18 grader t o m efter surfet … men idag – det ska blåsa hela veckan – är det väsentligt kallare. I jan-feb har det vart skapligt kallt när det väl vart blåsigt ..

  • mwp

    Medlem
    19 mars, 2007 vid 14:27

    Är bilderna från Sanary (Brutal Beach)
    Mwp

  • dude

    Medlem
    19 mars, 2007 vid 14:56

    Tjenare Johan!

    Var bor du någonstans? Det var ju riktigt fina förhållanden ser det ut som! Tror du att det kan vara intressant att ta billigt flyg till Marseille för en långhelgs eller kortveckas surf på prognos?

    Niklas

  • dude

    Medlem
    19 mars, 2007 vid 15:04

    MWP, är det stranden närmast byn/staden Sanary-sur-Mer sett i Google Earth du menar?

  • combat-4-2

    Medlem
    19 mars, 2007 vid 15:49

    @MWP 371069 wrote:

    Är bilderna från Sanary (Brutal Beach)
    Mwp

    Vet inte riktigt vad byn heter där, alla säger bara Brutal Beach, Le Brusc eller ibland Six Fours (det är precis sydöst om Toulon – men eftersom fler vet vad Marseille är skrev jag det). ..

  • combat-4-2

    Medlem
    19 mars, 2007 vid 15:59

    @dude 371076 wrote:

    Tjenare Johan!

    Var bor du någonstans? Det var ju riktigt fina förhållanden ser det ut som! Tror du att det kan vara intressant att ta billigt flyg till Marseille för en långhelgs eller kortveckas surf på prognos?

    Niklas

    Tjena!

    Bor i Nice, där det sällan blåser (för surf), men allt västerom Toulon är mer exponerat för Tramontana och Mistral.

    Det är inga stadiga väderfenomen men det klart vill man gambla lite så kan det funka. Vågen vid Brutal Beach är riktigt fin – lång och ren och vid god vinkel (som igår) är det hur bra somhelst. Det är dock mycket som ska stämma (stark VNV-NV) och de finns inte så många andra alternativa ställen som ger vågor. (Några utanför Marseille).

    Johan

  • mwp

    Medlem
    19 mars, 2007 vid 17:36

    Tjena Dude det stämmer det är i staden Sanary stranden six-fours
    ligger eller Brutal beach. Dit går numera direkt flyg till (toulon)Hyers från arlanda det är Fly Nordic som flyger dit se även i formula konfen där det står lite i Hyerstråden.
    mvh Martin från Karpathos.

  • mwp

    Medlem
    19 mars, 2007 vid 17:49

    En grej till det brukar blåsa rejält ett par dagar i sträck när mistralen
    pumpar på enligt tjejens bästa kompis som bor i sanary.Håll koll i windguru då och då ska ni få se.Och jag minns rätt så har Mathias Holmberg bott där ett tag och varit med och utvecklat Tigabrädor och fenor.
    Mwp

  • combat-4-2

    Medlem
    19 mars, 2007 vid 18:28

    @MWP 371104 wrote:

    En grej till det brukar blåsa rejält ett par dagar i sträck när mistralen
    pumpar på enligt tjejens bästa kompis som bor i sanary.Håll koll i windguru då och då ska ni få se.Och jag minns rätt så har Mathias Holmberg bott där ett tag och varit med och utvecklat Tigabrädor och fenor.
    Mwp

    Sanary verkar ligger precis norr om – men du skulle hitta rätt om du tog dig dit också, men stranden ligger i hålan söderom, och heter Six Fours.

    Zooma in på den här länken så kommer du rakt över brytet …

    http://maps.google.com/maps?f=q&hl=en&q=Sanary,+Toulon,+France&sll=37.0625,-95.677068&sspn=54.884801,95.097656&layer=&ie=UTF8&z=14&ll=43.096243,5.806886&spn=0.043183,0.107975&t=h&om=1

    Visst kan det vara värt flyga ner för ett surf – men jag kan ju bara säga att jag själv väntat i ett par månader på att få in den här dagen .. fast då har jag inte haft en chans ta ledigt under veckan iofs.

    Sammanlagt har jag nog haft 3 helger under jan-mar med surf i Toulon (varav en med plattvatten, en med rak onshore och den igår med skaplig side on). Men om vinden är kass så finns ju iofs snowboard på 2000 möh inom 2 h från Nice.

    Bästa perioden vindmässigt är just feb/mar så det är ju ett hyfsat komplement till andra europaställen vid den här tiden.

    /johan

  • dude

    Medlem
    20 mars, 2007 vid 15:42

    Tack för info – kanske har man vägarna förbi någon gång. Vem vet! Skönt att känna till lite mer om surfmöjligheter på Rivieran i alla fall!

  • impact

    Medlem
    22 mars, 2007 vid 14:08

    Gott Johan!

    Verkar bli mer vind fre – sön enl Windguru! Bara att punga ut med mer vägtull….

    Hur länge blir ni kvar?

    Det finns ett ställe precis öster om Brutal Beach som är värt at pröva också (kommer inte ihåg namnet men det är ett vågställe)

    Surf´s up

    Mattias

  • combat-4-2

    Medlem
    22 mars, 2007 vid 15:59

    Tjena på dig!

    japp – det går av just nu – sliter som ett djur (är här o jobbar) för o få ihop timmar till att dra tidigt imorgon ..

    japp – la Madrague vid Hyeres menar du? Har fått in en helg där – fast med spikrak onshore … och i svenska oktober-november förhållanden.

    har just fått mer bilder från några som var iväg tisdags …

    IMG_5318.jpg

    IMG_5336.jpg

    IMG_4707.jpg

    har dessutom varit kallt i veckan så det har kommit ny snö i bergen också (ser alperna från kontorsfönstret – livet är fint) .. 🙂

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bilder från Brutal Beach, Marseille 19 mars

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.