Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Bilder från dagens episka vågsession i A-bay idag?

  • Bilder från dagens episka vågsession i A-bay idag?

    Publicerad av above_the_law på 5 maj, 2012 vid 21:39

    Var lite för bra förhållanden och så demo Tablas Pod Pro för att orka mecka med det själv tyvärr…

    yann svarade 12 år sedan 4 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • chrillebn

    Medlem
    6 maj, 2012 vid 18:19

    Det var en helt grym dag, nu är säsongen igång på allvar!!!
    Vore trevligt med lite bilder!!!

  • jaca

    Medlem
    7 maj, 2012 vid 09:04

    Hur var Pod Pron? Jag väntar spänt på min!

  • above_the_law

    Medlem
    7 maj, 2012 vid 11:49

    Jaca:
    Bara att gratulera! Pod Pron var över förväntan t o m:-).
    Vi var överens från första vågen och sedan blev det bara bättre och bättre. Sitter som limmad i aerials och airs, passar perfekt i fickan i de rel branta och korta vågorna som A-bay bjöd på igår. Inga tendenser att dyka, harmonisk volymfördelning, lagom loose när man vill och snappy när man kliver bak mot tailen. Har tillräckligt med volym och på rätt ställen för att få den rätta vågsurfkänslan och flytet i cut backs men ändå den rätta shortboardkänslan (hatar fish på backhand!). Har en rund outline som gör att det går att generera massor med fart i bottensvängen för att få fart upp mot läppen även utan så mycket hjälp av kiten (då har man gott om tid att skicka kiten åt andra hållet innan man påbörjar sin snapp eller cb). Den är mycket lätt men ser inga tendenser till dents i däcket öht trotts någr väl hårda landningar efter höga airs när jag inte ens försökte landa i skummet eller copyingen på samma våg. Det enda som både jag och Yann (som fick testa den ett tag) lade märke till var väl att den känns lite väl styv och stum, men det är nog ett måste på en bräda som ska palla strapless airs! Hur många brädor har man inte hoppat sönder otaliga ggr och spenderar timmar och stålar på att laga… Tror jag kan lägga dom timmarna på vattnet nu istället:-).

  • yann

    Medlem
    7 maj, 2012 vid 13:13

    Får hålla med! Gjorde ingen djupare analys än att den kändes jävligt go, om än lite stum/styv. Men som Nicco sa, om man inte gillar att laga brädor eller har ont om fritid (småbarnsförälder typ) så är det något man får leva med tror jag. har kajtat på fish nu i några år men nu blev sugen på att köra en shortboard igen!

    Obs, missa inte min digitala yardsale här på Steffo! Det kommer mera eftersom…
    http://www.surfzone.se/ppc/showcat.php?cat=500&ppuser=5566

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Bilder från dagens episka vågsession i A-bay idag?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.