Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bilder från Gotlandsexpeditionen

  • Knatte

    Gäst
    8 september, 2006 vid 08:20
    MarkusR wrote:
    http://www.webservern.com/gotlandsurfklart.pdf

    Kul att läsa om detta! Starkt att ta sig i mål med det seglet också:smile: Hade ni inte silvertejp eller monofilm med er ??

  • wiseguy

    Medlem
    8 september, 2006 vid 08:40

    Finns ju en film också på sidan “Gotlands Allehanda”, kul att se!!

  • the_novice

    Medlem
    8 september, 2006 vid 09:01

    Vad är det för 100km rekord, det har jag missat tidigare…?
    Vad var det innan och vad krävs för att registrera ett rekord?

    Björlanda – Varberg (typ) borde väl kunna bli runt 100km, vore rätt kul att segla den sträckan…

  • Oregistrerad

    Gäst
    8 september, 2006 vid 09:30

    Tack. Vi hade med silvertejp men den fäster inte på plaskblöt monofilm. Vågorna svepte över seglet nonstop när det låg i vattnet så det var kört att få torra ytor. Såhär i efterhand har jag funderat vad man skulle gjort och jag tror det bästa hade varit att skära ut ett cirkel-format hål runt sprickan för att få den att inte spricka mer. Vi hade ju vår kompis leatherman i ryggan så man var väl inte världens smartaste som inte kom på det där ute…
    Markus

    Knatte wrote:
    MarkusR wrote:
    http://www.webservern.com/gotlandsurfklart.pdf

    Kul att läsa om detta! Starkt att ta sig i mål med det seglet också:smile: Hade ni inte silvertejp eller monofilm med er ??

  • Oregistrerad

    Gäst
    8 september, 2006 vid 09:35

    Tror att Johan ska lägga fram en motion för Svenska vindsurfingförbundet att 100km blir officiell långdistans-sträcka så att alla är välkomna att utmana oavsett var man kör. Enligt Johan (som har mer koll på race-segling) låg förra rekordet på 5 timmar (Jimmy SWE1).
    /Markus

    The_Novice wrote:
    Vad är det för 100km rekord, det har jag missat tidigare…?
    Vad var det innan och vad krävs för att registrera ett rekord?

    Björlanda – Varberg (typ) borde väl kunna bli runt 100km, vore rätt kul att segla den sträckan…

  • swe-496

    Medlem
    8 september, 2006 vid 10:11

    Vilken sträcka seglade Jimmy då?
    Var det hans försök att segla Gotland runt eller?

  • fredrik-ygge

    Medlem
    8 september, 2006 vid 10:53

    1) Kan man segla kors och tvärs i viken för ett 10 km rekord (och mäta med GPS) eller måste det till en viss sträckning? Det var väl två vändningar i detta rekord om jag fattat det rätt?

    2) Nuvarande svenska rekord på GPS-speedsurfing.com för högsta snitt över 1h ligger på drygt 22 knop. Av vad man läser låter som om ni låg någonstans där. Har ni kollat hur era tider står sig på 1h? Ni kanske slagit fler rekord.

  • markusr

    Medlem
    9 september, 2006 vid 03:30

    1. Tror att förslaget kommer läggas precis så. Annars blir det för omständigt ifall man måste arrangera ett långlopp med följebåt varje gång man vill satsa.
    2. Det är nog kört i och med att haveriet kom redan efter ca 50 min. Dessutom tog det säkert 5 min innan den riktiga havsvinden kom.

    fredrik.ygge wrote:
    1) Kan man segla kors och tvärs i viken för ett 10 km rekord (och mäta med GPS) eller måste det till en viss sträckning? Det var väl två vändningar i detta rekord om jag fattat det rätt?

    2) Nuvarande svenska rekord på GPS-speedsurfing.com för högsta snitt över 1h ligger på drygt 22 knop. Av vad man läser låter som om ni låg någonstans där. Har ni kollat hur era tider står sig på 1h? Ni kanske slagit fler rekord.

  • markusr

    Medlem
    9 september, 2006 vid 03:34

    Ja, precis det var Gotlandruntförsöket vi utgick från. Dessutom körde han tydligen kryss och vi slör så det är inte helt rättvist att jämföra. Men han är ju snabb som en oljad bäver och vi hade inget annat 100km-lopp att jämföra med.
    Markus

    SWE 496 wrote:
    Vilken sträcka seglade Jimmy då?
    Var det hans försök att segla Gotland runt eller?
  • bopung

    Medlem
    9 september, 2006 vid 06:30

    otroligt imponerande med helt segel. Med trasigt segel blir ju beskrivningen snarast sanslöst otroligt imponerande…

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bilder från Gotlandsexpeditionen

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.