Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bilder från Läjet i lördags

  • sourra

    Medlem
    8 februari, 2008 vid 09:28

    @kalabra 443534 wrote:

    Stämmer, 400D och Sigma 70-300mm. Kul att bilderna uppskattas har ett gäng som ligger och väntar på att läggas upp… Personligen så är jag inte helt nöjd med Photoshop jobbet på dessa. Har använt ett funktionsmakro som gör jobben automatiserat för att spara tid och givet så funkar inte samma inställning på alla bilder så vissa har blivit onödigt ljusa.
    All heder till Johan som laddade så jag trodde han skulle landa på mig vid vissa tillfällen.

    Om du inte redan upptäckt Lightroom – gör det. Det som skulle ta 1h att göra i Photoshop tar 5 minuter i Lightroom. Men det kommer endast till sin fulla rätt om man kör Raw.

  • ola_p

    Medlem
    8 februari, 2008 vid 09:54

    @kalabra 443534 wrote:

    Personligen så är jag inte helt nöjd med Photoshop jobbet på dessa. Har använt ett funktionsmakro som gör jobben automatiserat för att spara tid och givet så funkar inte samma inställning på alla bilder så vissa har blivit onödigt ljusa.

    Du vet väl att du kan få dialogrutorna att poppa upp i funktionsmakron om man klickar i den rutan vid den dialogen man vill ha möjlighet att ändra.

    Då kan man exempelvis ha möjligheten att ändra i kurvorna för varje bild, med de inställningarna som redan finns i makrot som default. Om du hajjar.

    Annars är lightroom grymt för att både sortera, katalogisera, batcha och göra individuella justeringar.

  • borje

    Medlem
    8 februari, 2008 vid 10:25

    Är Lightroom freeware?

  • ola_p

    Medlem
    8 februari, 2008 vid 11:38

    Nope. Kostar pengar.

  • sourra

    Medlem
    8 februari, 2008 vid 11:38

    @Börje 443557 wrote:

    Är Lightroom freeware?

    Det beror på hur rymligt samvete du har.

  • skotten

    Medlem
    10 februari, 2008 vid 10:33

    haha respect! – big air and waveriding windsurfers will always turn my head.

  • spray

    Medlem
    10 februari, 2008 vid 12:45

    …..Why is skotten speaking english all the time?

  • gurra1978

    Medlem
    10 februari, 2008 vid 15:17
    Börje;443557 wrote:
    Är Lightroom freeware?

    Ladda hem här om du har PC:
    http://thepiratebay.org/tor/3898958/Adobe_Photoshop_Lightroom_1.3_FULL

    Öppna det du laddad ner med MagicISO som du laddar ner här:
    http://www.magiciso.com/download.htm

    Funkar bra. Tack för tipset om programmet. Visste inte att det fanns innan denna tråd :laugh:

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bilder från Läjet i lördags

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.