Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bilder från Torö 12 juni

  • dberg

    Medlem
    14 juni, 2010 vid 12:42

    Super!

  • petter

    Medlem
    14 juni, 2010 vid 14:53

    hmmm, efter förra tråden hade jag högre förväntningar på förhållanden men kul med bilder, nu behöver jag inte svära och gräma mig lika mycket över att jag satt fast med sjukt barn… 🙂 men antar att det blev bättre fram mot kvällen, kul att torö levererade lite sommarsurf!

    vigla;617083 wrote:
    Håll till godo med lite action från i lördags (undra när det blir nästa gång denna sommar….?)

    http://www.toernqvist.se/surfingtoro/

  • Knatte

    Gäst
    14 juni, 2010 vid 15:05

    Snygga bilder och du hade fått till mustiga och härliga färger i några kort! Bra fotat:wink:

  • snaffe

    Medlem
    14 juni, 2010 vid 17:02

    Ja snygga bilder och färger!

    http://www.windsurflund.se

  • jesper-b

    Medlem
    15 juni, 2010 vid 10:19
    Petter;617117 wrote:
    hmmm, efter förra tråden hade jag högre förväntningar på förhållanden men kul med bilder, nu behöver jag inte svära och gräma mig lika mycket över att jag satt fast med sjukt barn… 🙂 men antar att det blev bättre fram mot kvällen, kul att torö levererade lite sommarsurf!

    Bilderna är jättefina! Men inte direkt på den action som faktiskt gick av eller på de förhållanden som stundom rådde… men så är det väl nästan alltid. Jag har dock några fina bilder på Ola Hs bästa vågor insvetsade liksom härliga upplevelser av mina egna.

    Det är väl så att man dels måste vara där, dessutom måste jobba lite med förhållandena när det är så pass upp och ner som det var denna gång (snarare regel än undantag på Torö). Som Ola skrev högre upp; före det drog på ordentligt framåt seneftermiddagen var vågorna och riktningen klart bäst när det blåste som minst, och då var det molnigt och knappt några på stranden. DÅ har man Torö i stort sett för sig självt, i sällskap med några få av sina närmaste vågseglingskompisar. De stunderna har en tendens att aldrig fastna på bild. Tror inte det är meningen heller. Den typen av intima stunder ska liksom inte upplevas på skärmar utan på riktigt; vattnet ska rinna in i näsa och mun, vågens kraft SKA smälla till mot brädan och sprida sig upp i ben och rigg, häcken ska spinna loss och fladdra i väg en bit för att sedan hårt tryckas ner i vitvattnet, snabbt ska man trycka till lite med framfoten för att få balans och rätta ut brädan down the line, med nöd och näppe ska man hinna upp på skuldran för en andra topsväng mot en smackig Toröläpp, innan den stänger….

    Efter den lilla sista insidersvängen ser man hur ens bästa vän plockar nästa våg perfekt, axar genom bottenturn upp mot fickan, vrider runt….

    Nej de riktigt fina upplevelserna fastnar inte på bild, men i minnet – för alltid.

    /JB

  • star

    Medlem
    15 juni, 2010 vid 12:03

    Bravo Jesper. Din optimism och Toröromantik gör att jag fortsätter att intala mig att det inte finns något bättre spot. Trevligt har vi det dock som bara den. Stockholms bästa gubbdagis. Rock on!

  • petter

    Medlem
    15 juni, 2010 vid 21:03
    Jesper B;617242 wrote:
    Nej de riktigt fina upplevelserna fastnar inte på bild, men i minnet – för alltid.

    He he så sant, det brukar vara så, surfet är alltid mycket bättre i minnet än i verkligheten… Men låter absolut som att det var en grymt trevlig dag! Torö är ju dock som Torö är, ganska mycket smisk mot stenarna, sällan grymt en hel dag och endast fantastiskt ett par timmar per tillfälle… men nästa gång ska även jag vara på plats och hylla den grymma pushen i gubbhög side off!!! 😉

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bilder från Torö 12 juni

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.