Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bilder från TT idag Onsdag

  • Bilder från TT idag Onsdag

    Publicerad av ozkar på 11 april, 2007 vid 19:51

    Efter att kört av min fena efter ett tag så fick jag ta upp kamerna lite fick ett par ok bilder… har fler än dom som ligger uppe… tog ca100 bilder.

    kinetic svarade 17 år, 1 månad sedan 7 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • fantomen

    Medlem
    11 april, 2007 vid 20:28

    Oj oj oj vilka stora segel ni körde:) 6.4 Jonas? hehe. Körde 5.0 med perfekt tryck i morse:P

  • surfjohan

    Medlem
    11 april, 2007 vid 21:41

    Sweet! Fina bilder ozkar! Härligt att premiärdagen blev förevigad, bra tryck och sol -helt grymt! Trist att du körde av fenan dock. Ser fram emot massor av härliga dagar i TT i vår/sommar. Frid!

  • Oregistrerade

    Gäst
    11 april, 2007 vid 22:15

    @Surfjohan 375818 wrote:

    Sweet! Fina bilder ozkar! Härligt att premiärdagen blev förevigad, bra tryck och sol -helt grymt! Trist att du körde av fenan dock. Ser fram emot massor av härliga dagar i TT i vår/sommar. Frid!

    Mm de är sådan man får ta gick nog lite långt in men min fena 46cm lång 😛 men om den hade varit ett par cm kortare hade jag klarat stenen 😉 men ska köpa två nya nu så jag har en extra, vet någon vad jag skulle kunna ha för längd? har en hornet 134 och är nybörjare så vill ju ha duglit feste men ett par cm skulle jag kunna gå ner i fen storlek eller ??

    Men de gick rätt ok för mig innan de va ball. Blir ju bättre för varje gång jag kör känner jag 😛 att man inte har börjat tidigare….:P

    //Ozkar

  • jester

    Medlem
    12 april, 2007 vid 06:17

    46 cm fena i TT? Djärvt… Mycket djärvt… Själv undviker jag fenor som sticker ner mycket mer än 35 cm… Storleken på fenan är ju lite beroende på hur stort segel du kommer använda. Kommer du köra mestadels i TT så kan ju faktiskt en sjögräsfena vara aktuell, och inte bara då sjögräset kommit.

  • hstrom

    Medlem
    12 april, 2007 vid 07:22

    Jag körde 25cm fena o smällde i ett par gånger.. men fenan satt kvar..
    Fantomen ditt lilla as… vissa måste jobba lite… ibland.. hehe

    Var ju sugen på att testa mitt nya 6,4… annars hade 5,7 funkat… stundtals tom 4,7. Var riktgit överriggad ibland.
    Men det var gött med premiär. Soligt o fint.

    Och gött med lite bilder oskar!
    Lägg gärna upp fler om du har lust!

    /Jonas

  • andersbq

    Medlem
    12 april, 2007 vid 08:02

    Ozkar?
    Fick du ingen bild på mig med mitt fina Naish-segel? 😉

    För er som inte var ute kan jag förresten säga att det var sista gången med vinterdräkt och Cold Water mitts för säsongen, äckligt varmt!

  • ozkar

    Medlem
    12 april, 2007 vid 17:56

    @andersbq 375878 wrote:

    Ozkar?
    Fick du ingen bild på mig med mitt fina Naish-segel? 😉

    För er som inte var ute kan jag förresten säga att det var sista gången med vinterdräkt och Cold Water mitts för säsongen, äckligt varmt!

    Joo jag har bilder de kommer om ett tag jag kan byta ut några, jag framkallade ett par till kort idag de blev ok

    Kan hålla med att de va varmt fick lägg mig i svalka mig ibland 😉

  • ozkar

    Medlem
    12 april, 2007 vid 18:39

    Nu är det några nya….

  • andersbq

    Medlem
    12 april, 2007 vid 20:30

    Tack, Skarpa fina bilder! vad är det för kamera?

  • ozkar

    Medlem
    12 april, 2007 vid 20:44

    @andersbq 376036 wrote:

    Tack, Skarpa fina bilder! vad är det för kamera?

    Det är en Nikon D50 den funkar, jag hobby tar lite bara då och då. Funderar på en D200 men de kostar ju lite 😉 å ska köpa segel innan…

    Ser ut att bli dåligt med vind nu ett par dagar kass…

    //Ozkar

  • kinetic

    Medlem
    13 april, 2007 vid 07:37

    Ozkar: D200 e “inget bra”…de har ett fel: det blir lite “interferens” vid skarpa övergångar, något som inte ens Nikon Sverige klarar av att “trimma bort”. Min far som e foto-tok säger att D200’s enda fördel är att den kan ta bilder i snabb följd. Tidigare har han varit “Nikon-frälst” men när det gäller digital-kameror säger han att det är Canon som gör de bättre kamerorna, iaf om man håller sig under 25000kr för ett hus enligt honom. För övrigt är hans D200 till salu just pga den där “interferensen”, han har haft den på verkstad för justering o fått ett skriftligt utlåtande från Nikon Sverige att kameran är 100% o den där interferensen “går inte” att få bort (syns endast vid extrema förstoringar).

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bilder från TT idag Onsdag

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.