Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bilder från Väddö

  • anonym-anvandare

    Medlem
    25 augusti, 2003 vid 07:04

    Eller Svartklubben (Singö). Någon som var där?

  • calle_b

    Medlem
    25 augusti, 2003 vid 11:42

    Kan bara hålla med dej, Matt. Själv körde jag 4.2 som ibland faktiskt va lite för fet…. Dyningar på runt 3 m(vågdal till vågtopp). Jag kände inte för att dra ut på revet men insidan bjöd på en och annan trevlig ramp….

    A good day smirk.gif

  • anonym-anvandare

    Medlem
    25 augusti, 2003 vid 12:37

    Kan tänka mig att dyningarna och vinden kom in bättre nere vid barnens ö men skulle gärna se lite bilder därifrån när det är riktigt bra. Enda gången jag varit där var det visserligen gigantiska dyningar men gick inte att göra så mycket på dem. Går det att rida på revet? Har jag varit på fel ställe?

    Hade i varje fall en dryg timme med sideshore och fina ridvågor varav en del riktigt feta på ca loggo. Sedan tunnade vinden ut inne vid brytet och de stora vågorna ville inte hitta in ordentligt. 4.5-5.5 och vågis hela dagen går dock inte att klaga på!

    Var nog mer folk än vad den lilla vägen/stranden kunde svälja men mäktigt att se så många segel ute på vattnet!!!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    25 augusti, 2003 vid 13:47

    Det kan vara svårt att få bra bilder från Barnens Ö på grund av avståndet till revet. Angående vindriktningen, så blir det nästan alltid onshore / cross-onshore segling där. Det kanske inte är sådana förhållanden man vill ha jämt, men vågorna är åtminstone pålitliga. Rida kan man göra om man är duktig på ‘backside’ ridning, fast det är betydligt svårare än ‘frontside’ ridning. Det var ett par stycken där som red vågorna riktigt fint.

    /Matt

  • surferic

    Medlem
    25 augusti, 2003 vid 13:58

    Jag tycker Barnens ö var kanon, särskilt mellan 16-18 då vinden vred mot NW. Fina dyningar som bröt över revet, fick som bäst fyra-fem svängar frontside på samma våg.

  • swe223

    Medlem
    25 augusti, 2003 vid 20:16

    Så här såg det ut på väddö idag, (Barnens Ö). Stundtals duktigt bra drag i 6,2 och nästan lika höga vågor som igår. Dock bara 5-6 surfare ute idag mot ca 25 -30 igår.
    //Nicke

  • gurra1978

    Medlem
    25 augusti, 2003 vid 21:41

    Var på Barnens ö seglar ni?

  • anonym-anvandare

    Medlem
    26 augusti, 2003 vid 07:43

    Mer bilder kommer snart. Goa bilder på ett vackert segel!

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bilder från Väddö

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.