Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing bilder grancan…

  • swe22

    Medlem
    9 april, 2008 vid 17:57

    Så härligt och se Anders rippa skiten på dom gamla prylarna. (det var väl anders?)

    /Conny

  • basse

    Medlem
    10 april, 2008 vid 09:40

    När var ni där??

  • poppo

    Medlem
    11 april, 2008 vid 05:33

    Vecka 14 (29/3-5/4). Ovanligt mycket vind för den tiden och lite flyt som fick 4 dagar. Trodde jag hade med för små grejer, men 4.7 och 5.3 förblev oseglade medna 4.1:an fick jobba… Och visst var det Anders som rippade old-school-material!

  • hanko

    Medlem
    11 april, 2008 vid 06:02

    @Petter 457236 wrote:

    Som substitut på mer exotiska resmål kommer här en hälsning från det soliga canarien…

    http://secretspot.se/gc2008/

    Härliga bilder i humana branta vågor! är botten lika jävlig som stranden så vill man ju inte bli spolad precis!!

    Gott med känsla i bilderna!

    Tack för att vågabstinensen ökade..

  • poppo

    Medlem
    14 april, 2008 vid 10:55

    Jag blev spolad på fel ställe i fel position – masttoppen i botten åsså hade man knäckt sin första RDM. Men det är en del sandbotten några meter utanför stenstranden.

    I övrigt snackade Cutre-Jonas om att Proof hade lagt ned (men att Cutrebrädorna var tiptop…). Åsså fanns det en för mig ny shop dörr i dörr med Cutre http://www.hullon.com (där man för övrigt fortfarande kunde hyra en Corsa av Dragos – nästan halva priset mot Pozocars).

  • lars_k

    Medlem
    14 april, 2008 vid 18:00

    Trist som fanken med Proof. Visste han mer om anledningen? Verkar som de varit på dekis en tid, har ju inte uppdaterat sin hemsida sen 2005…

    Grymma bilder från GC förresten, hade varit fint att dra dit nu med tanke på vindtorkan här hemma…

  • poppo

    Medlem
    15 april, 2008 vid 05:44

    @Lars_K 458400 wrote:

    Trist som fanken med Proof. Visste han mer om anledningen?

    Inte vad vi hörde mer än att han trodde de lagt ned. Jonas tyckte även att det inte var någon större idé att köra custombrädor längre eftersom produktionsbrädorna är så bra nu för tiden.

  • lars_k

    Medlem
    20 maj, 2008 vid 19:06

    Hittade en hel del info om Proof i denna tråden (jaja, bra om man kan tyska…):
    http://www.surf-forum.com/showthread.php?t=946

    Sammanfattningsvis tänker Carlos Sosa och hans bror driva Proof vidare och bygga customs på beställning. De bygger tydligen redan större delen av alla Pro-vågseglarnas brädor. Seriebrädor ska byggas i egen regi (ej ihop med Thommen) och kommer som årsmodell 09. Orjan Jensen som var anställd som bl.a. shaper verkar inte jobba kvar. Dock tror jag att han fortfarande är teamseglare eftersom han körde Proof-bräda på Fuerte-tävlingen förra helgen.
    Här är bilder på 09-våglinjen:

  • surfsession

    Medlem
    21 maj, 2008 vid 05:22

    vad hade du för brännvidd på objektivet, är dom beskärda?

  • poppo

    Medlem
    21 maj, 2008 vid 09:12

    de flesta bilderna är tagna med min sony a100 och ett äldre minolta 75-300mm (syns på femte bilden från slutet). petter har justerat lite horisont och beskärt en aning tror jag.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing bilder grancan…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.