Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Bilder och film från 2 veckor i Hugardha

  • stebe

    Medlem
    13 januari, 2007 vid 08:32

    Är det vid Colona Watersports?

  • snygging

    Medlem
    13 januari, 2007 vid 08:59

    shysst film men jag la märke till att den var lite randig i kvaliteten? är det en dvd kamera eller är det någon sorts komprimering som gör det eller är det bara min dator?

  • lewold

    Medlem
    13 januari, 2007 vid 09:15

    Tja, det är en Sony HC1E, dvs en HDV Cam. Ränderna kommer av komprimeringen, hårt komprimerat i vmw.

    Platsen är dels hos Bengan på Colona, men också hos Sara i safaga. Vi va nere 2 veckor och surfade kanske 9-10 dagar. Ganska byig vind, men vissa dagar så va det riktigt fint. Speciellt downwindern i Safaga från revet.

  • nic

    Medlem
    13 januari, 2007 vid 10:19

    @snygging 359278 wrote:

    shysst film men jag la märke till att den var lite randig i kvaliteten? är det en dvd kamera eller är det någon sorts komprimering som gör det eller är det bara min dator?

    Tror enda problemet är att den är interlacad (dvs bra för tv, inte dator)
    …komprimering ovanpå det är inte så effektivt, blurrar mest till bilden ännu mer

    nic

  • matthias

    Medlem
    13 januari, 2007 vid 10:53

    ser ut som de e filmat med en mobil…

  • skanepaul

    Medlem
    13 januari, 2007 vid 11:18

    Gött grabbar!

    Prova Hurghada på sommaren också, fett vindsäkert och inte så byigt.

  • danneman

    Medlem
    13 januari, 2007 vid 11:50

    @Lewold 359281 wrote:

    Tja, det är en Sony HC1E, dvs en HDV Cam. Ränderna kommer av komprimeringen, hårt komprimerat i vmw.

    Platsen är dels hos Bengan på Colona, men också hos Sara i safaga. Vi va nere 2 veckor och surfade kanske 9-10 dagar. Ganska byig vind, men vissa dagar så va det riktigt fint. Speciellt downwindern i Safaga från revet.

    Skönt intro skön film. synd med så dålig kvalitet på så bra kamera material!
    kan rekomendera divex converter gratis att ladda hem dessutom kan ni lägga upp filmen gratis med upp till 2gb på Stage6 divex egen youtube typ!

  • zo0

    Medlem
    14 januari, 2007 vid 12:23

    nice nice 😀

  • wind-lover

    Medlem
    14 januari, 2007 vid 12:47

    ni ser ut att ha haft härligt!

  • aka_kalle

    Medlem
    16 januari, 2007 vid 00:18

    lewold jag fixar en ny fin dv kamera i thailand pa vagen hem sa blir det finfint i sommar!

  • trimmarn

    Medlem
    16 januari, 2007 vid 09:47

    Bilderna där ni har med en båt. Är det möjligen i Somabay?

  • lewold

    Medlem
    17 januari, 2007 vid 06:37

    Gött KALLE, i sommar så blir det filmat…

    hoppas du får kitat litta också, hur funkar Rebel?

    Jag har klippt om filmen och testar lite olika sätt att komprimera. Lägger upp en ny snart.

    Ang båten, den lilla gummibåten är bengans(dvs Colona) och den stora fiskebåten är Saras(dvs Safaga).

    Vi kommer nog inte åka ner fler gånger på vintern utan nästa gång får bli när vinden är lite jämnare, typ sommaren.

  • johanw

    Medlem
    17 januari, 2007 vid 08:16

    @AKA_KALLE 360041 wrote:

    lewold jag fixar en ny fin dv kamera i thailand pa vagen hem sa blir det finfint i sommar!

    gött kalle! tyckte filmen va najs lewold

  • aka_kalle

    Medlem
    18 januari, 2007 vid 05:57

    haha fiji var ratt jakla dyrt, andra “jag” till “habo locals” kanske 😀 Rebelen har galen vindrange och den ar kanon hitills, men har fortfarande bara kort den 3-4ggr sa vantar fortfarande pa att pressa den lite men det kommer nog snart nu nar man antligen tagit sig till australien!

  • samhansson

    Medlem
    18 januari, 2007 vid 08:09

    gottans

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Bilder och film från 2 veckor i Hugardha

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.