Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bilder och film från igår

  • Bilder och film från igår

    Publicerad av ola-h på 12 november, 2001 vid 14:11

    Min vana trogen fortsätter jag att prångla ut lite rörliga och orörliga bilder. Denna gång från söndagens session på vid Stenudden. För mig blev det 3.7 denna gång, trimmat så plant det gick. Lite byigt inne vid land, men annars bra drag. Det var glest mellan vågorna, men en och annan rullade trots allt in. Nedan ett smakprov, klicka på mitt namn längst ned för att hitta resten. Stillbilderna är tagna från videon, så kvaliten är inte på topp. Det var rätt mycket motljus också, men lite ser man ändå.

    3.jpg

    surferic svarade 22 år, 5 månader sedan 6 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • surferic

    Medlem
    12 november, 2001 vid 14:42

    All heder till Ola som förser oss med alla dessa fina bilder och filmklipp.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    12 november, 2001 vid 16:28

    kan bara hålla med eric,
    hatten av!!

  • voodoo

    Medlem
    12 november, 2001 vid 17:43

    coolt Ola men vart är alla hoppen…
    (saknar vågor här uppe)!!

  • ola-h

    Medlem
    13 november, 2001 vid 12:21

    Jag gillar mer at rida vågor än att hoppa, faktiskt. Dessutom är det där jag kör inte så bra hoppförhållanden. Visserligen kan man hitta superbra ramper på vägen ut med då måste man dels ha lite tur man vinden eftersom det ofta när det är sidvind är mycket byigt inne vid land pch dessutom ta lite höjd på vägen in vilket gör att man missar vågridningen.

    Skall man satsa på att hoppa och bara slänga in lite våg-åkning som krydda är det bättre i Apelviken. Långt mellan vågorna och bryt äver hela viken gör Apelviken till hopparen mecka.

  • druutten

    Medlem
    13 november, 2001 vid 14:12

    Goddag!

    Tackar för alla fina bilder!
    Man blir ju lite sugen att visa hur det kan se ut här uppe i Gävle när det är bra!
    Hur gör du filmerna? Filmar du digitalt direkt eller gör du om “vanlig” film?

    Pär.

  • ola-h

    Medlem
    13 november, 2001 vid 16:35

    Jag har skaffat mig en mini-DV kamera. Mini-DV är det vanligaste digitala formatet. Sedan har jag en dator med så kallad firewire (1394) ingång och ett superenkelt redigeringsprogram. DV-klippen tar enorm plats, kanske 100MB för tio sekunder, men i programmet kam man sedan spara som mpg (eller andra format) och komprimera så mycket man vill.

    Den viktigaste komponenten är dock en fru som gillar havet och ställer upp som filmare.

  • druutten

    Medlem
    14 november, 2001 vid 12:08

    Tackar!
    Var hittar man en sån fru????
    Pär.

  • adde

    Medlem
    14 november, 2001 vid 12:14

    kolla under säljes….

  • surferic

    Medlem
    14 november, 2001 vid 16:19

    Låter dyrt…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bilder och film från igår

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.