Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bilder Rocky Point, Norrland

  • johan_m

    Medlem
    2 november, 2006 vid 15:51

    Fy fan vilka cleana bilder eric.
    Önskar man hade varit hemma i gävle istället för i ett umeå där isen ligger.

  • mag

    Medlem
    2 november, 2006 vid 16:25

    det är alldeles för få upptäckare. eller så håller alla upptäckare sina spots hemliga numera i internets tidevarv?!? Har själv några spots å lut om jag tänker efter. 😉

    Har också spanat på sjökort där uppe i Bohuslän. Sveriges bästa och mesta swell har de ju.

    Jag delar gärna båthyra/soppapengar till någon fiskare. Undrar bara vem som vill ut åka ut med oss i kulingvinden 🙂 Fast på läsidan om skären borde man kunna ligga någorlunda lugnt. projekt 2007 kanske?

    /Magnus

  • jesper_b

    Medlem
    2 november, 2006 vid 16:33

    Ja vi måste ut och upptäcka mer. G-land är otroligt nog fortfarande rätt obruten mark, trots gamla surfkartan. Norra Bohuslän borde vara självklart med tanke på swell.

    Men det handlar väl också om ihopsamlandet av information och offentliggörandet av en ordentlig spotkarta. Är helt säker på att en och annan sitter på lite hemligheter där ute…

    /Jesper

    PS: Lägg ner snacket om vilken sida eller spot som skulle vara bäst – det är urtöntigt!

  • adde

    Medlem
    2 november, 2006 vid 16:51

    Vi har hygglig båt uppe i strömstad, sen vet jag att BFC brukar låna en brandbåt från scanraff och segla utanför lysekil ibland…

    gäller bara att “våga” offra säker segling mot att leta ställen när det blåser.

  • oldschool

    Medlem
    2 november, 2006 vid 18:18
    Mag wrote:
    det är alldeles för få upptäckare. eller så håller alla upptäckare sina spots hemliga numera i internets tidevarv?!? Har själv några spots å lut om jag tänker efter. 😉

    /Magnus

    we shut the hell up!!!!! och ser till att alla andra gör det också

  • surferic

    Medlem
    4 november, 2006 vid 12:07
    Koa wrote:
    Grymt!!! Eastcoast delivery 😀
    Kallt?
    Vad kör ni med för dräkter/ huva/ dojor etc?

    Mahaaaalo

    Calle N

    Jag använder En Excel Infiniti 6/5/4, Rip curls 7mm dojor och dykarhandskar. Inga som helst problem att ligga i en hel dag så länge det är över -10 i luften.

    Ps. Rocky funkade fint även i torsdags, lägger upp några bilder på furumet för vågsurf..

  • hankloose

    Medlem
    5 november, 2006 vid 06:24
    Ola_P wrote:
    Jag har en teori om att även norra bohuslän borde kunna levera riktigt feta vågor, problemet är nog bara att komma till. Har spanat några ställen på sjökort/kartor/hörsägen, men, man behöver båt.

    Seglade segelbåt utanför tjurpannan i somras(norra bohuslän mellan koster och havstensund) . Det va gammal dyning men jävlars vilka vågor! Lååånga tubande vågor men som sagt det e nog rätt meckigt att ta sig dit. Men e man vågsurfare och har en kompis med eka och aktersnurra så hade jag inte tvekat en sekund!!!

  • clemens

    Medlem
    5 november, 2006 vid 13:13
    Hankloose wrote:
    Ola_P wrote:
    Jag har en teori om att även norra bohuslän borde kunna levera riktigt feta vågor, problemet är nog bara att komma till. Har spanat några ställen på sjökort/kartor/hörsägen, men, man behöver båt.

    Seglade segelbåt utanför tjurpannan i somras(norra bohuslän mellan koster och havstensund) . Det va gammal dyning men jävlars vilka vågor! Lååånga tubande vågor men som sagt det e nog rätt meckigt att ta sig dit. Men e man vågsurfare och har en kompis med eka och aktersnurra så hade jag inte tvekat en sekund!!!

    Seglade också förbi tjurpannan i sommras, jääääääääävlar va kalla knän man fick, stället har potenial!

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bilder Rocky Point, Norrland

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.