Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Bilder Skrea 070831

  • Bilder Skrea 070831

    Publicerad av wakenils på 31 augusti, 2007 vid 14:20

    Dmi och windguru skrev ner dagens prognos så jag blev rätt paff när vindmätaren svarade 10ms när det fläktade lite i träden, väl nere på stranden blåste det gött västligt.

    Sport 11an riggades och var inga problem att hålla eller köra då den var nertrimmad. När jag kitat klart ringde jag vindmätaren igen och då var det medel 12, byar 14.

    Det var tyvärr lite choppigt och ganska tätt mellan vågorna men hyfsade hopp iaf… Tog två korta sessioner, sen tog batteriet i kameran slut och eftersom jag inte vill vara med i aftonbladet lika gärna som skåningarna så la jag ner när min “plocka ner kiten” bror frös…

    Det har ju varit lite eh o naish-hype nu i det senaste så jag får väl skriva ett par ord om min Ozone Instict Sport 11 som jag kört några gånger nu och är väldigt nöjd med. Känns supersafe att köra med, ett jämnt fint tryck vart man än har den. Lätt bomtryck och draken är alltid där man vill ha den vid hopp. Schyst häng i hoppen och funkar fint urkrokat.
    Draken är väldigt trevligt att ha o göra med och alla jag satt den i händerna på har varit mer än nöjda! Har låtit min nybörjarbror lära sig på den och den är väldigt förlåtande då man skotar ut.

    Blev några bilder idag, ösregnet gjorde ju sitt till med ljus o skärpa… Försökt klippa ihop en liten filmsnutt också men det verkar inte vara rätt dag för det idag… Lägger upp den sen när jag fått tag i ett program som funkar. Inte samma goa hopp som i söndags men här är bilderna:
    1. Bråttom! Gäller att passa på så länge det blåser
    2. Stalefish
    3. Ass-up =)
    4. Cut
    5. Skitnödigstilen =)
    6. Draken…

    haze svarade 16 år, 8 månader sedan 7 Medlemmar · 14 Svar
  • 14 Svar
  • haze

    Medlem
    31 augusti, 2007 vid 15:00

    Riggade min Helix 7:a 20 min efter att du hade dragit. Trodde du skulle ut igen. Du körde ju på stället med mest choppigt vatten på Skrea 😉 Men annars så hade du ju några fina luft turer. Jag gick inne och jobbade och mådde riktigt riktigt illa nere på Ocean Bar och Grill. Häng med till Ringsegård istället på söndag 😉

  • wakenils

    Medlem
    31 augusti, 2007 vid 15:30

    Synd jag missade dig, blev en lite väl kort session tycker jag nu i efterhand.
    Jag orkar sällan gå mer än 30 meter från spången och har stuga precis vid badstolen. Visste inte att det var choppigast där, men längre norrut kommer man ju till bryggan och lite söder om Ocean är det ju sten. Var är bäst?
    Var riggar ni vid ringsegård?

  • haze

    Medlem
    31 augusti, 2007 vid 15:35

    På ringsegård riggar vi nere vid första bil vägen ner. Är sjukt mycket bättre än här på Skrea. Tyvärr så fick ja bara ledig en timme så jag körde här på grund av tid brist. Är bättre bortan för Stenarna.

  • wakenils

    Medlem
    31 augusti, 2007 vid 16:14

    Ok, får se om jag stannar kvar i helgen, verkar bli stiltje imorgon men det skulle det ju varit idag också så…

    Här är filmen, en hel del dingel o plask men några sköna grepp

  • haze

    Medlem
    31 augusti, 2007 vid 16:21

    Blåsa imorgon kväll och på söndag. Kan bli sköj!!

  • vallevall

    Medlem
    31 augusti, 2007 vid 18:14

    åhh å här sitter man fast i sthlm med jobb och skola… falkenberg å falkenberg…

  • haze

    Medlem
    31 augusti, 2007 vid 18:26

    Bitter?? Inge sköj alls här nere!!!

  • nic

    Medlem
    31 augusti, 2007 vid 19:41

    @WakeNils 410510 wrote:

    Ok, får se om jag stannar kvar i helgen, verkar bli stiltje imorgon men det skulle det ju varit idag också så…

    Här är filmen, en hel del dingel o plask men några sköna grepp

    Gött å se. På söndag är det rocknroll igen.

    nic

  • patrikol

    Medlem
    1 september, 2007 vid 06:21

    @WakeNils 410438 wrote:

    Dmi och windguru skrev ner dagens prognos så jag blev rätt paff när vindmätaren svarade 10ms när det fläktade lite i träden, väl nere på stranden blåste det gött västligt.

    Sport 11an riggades och var inga problem att hålla eller köra då den var nertrimmad. När jag kitat klart ringde jag vindmätaren igen och då var det medel 12, byar 14.

    Det var tyvärr lite choppigt och ganska tätt mellan vågorna men hyfsade hopp iaf… Tog två korta sessioner, sen tog batteriet i kameran slut och eftersom jag inte vill vara med i aftonbladet lika gärna som skåningarna så la jag ner när min “plocka ner kiten” bror frös…

    Det har ju varit lite eh o naish-hype nu i det senaste så jag får väl skriva ett par ord om min Ozone Instict Sport 11 som jag kört några gånger nu och är väldigt nöjd med. Känns supersafe att köra med, ett jämnt fint tryck vart man än har den. Lätt bomtryck och draken är alltid där man vill ha den vid hopp. Schyst häng i hoppen och funkar fint urkrokat.
    Draken är väldigt trevligt att ha o göra med och alla jag satt den i händerna på har varit mer än nöjda! Har låtit min nybörjarbror lära sig på den och den är väldigt förlåtande då man skotar ut.

    Blev några bilder idag, ösregnet gjorde ju sitt till med ljus o skärpa… Försökt klippa ihop en liten filmsnutt också men det verkar inte vara rätt dag för det idag… Lägger upp den sen när jag fått tag i ett program som funkar. Inte samma goa hopp som i söndags men här är bilderna:
    1. Bråttom! Gäller att passa på så länge det blåser
    2. Stalefish
    3. Ass-up =)
    4. Cut
    5. Skitnödigstilen =)
    6. Draken…

    Gött vi vill ha recensioner på alla märken så att vi kan hitta det som passar oss bäst! 🙂

  • kra

    Medlem
    1 september, 2007 vid 08:54

    Såg er köra.
    själv fick man jobba
    🙁

  • haze

    Medlem
    1 september, 2007 vid 08:56

    Samma här. Och det suger.. Jobbar idag oxå. Skönt att det inte blåser nu. Sista lunchen!!!! 😉

    Eller kanske imorgon 🙁 Men morgon surf funkar då oxå..

  • sbjorne

    Medlem
    1 september, 2007 vid 09:36
    Haze;410654 wrote:
    Samma här. Och det suger.. Jobbar idag oxå. Skönt att det inte blåser nu. Sista lunchen!!!! 😉

    Eller kanske imorgon 🙁 Men morgon surf funkar då oxå..

    Tur att man man inte e hemma förrän onsdag….NOT…. :frown:

  • wakenils

    Medlem
    1 september, 2007 vid 10:12

    Nån som ska ut ikväll?

  • haze

    Medlem
    1 september, 2007 vid 10:13

    Japp Anders ska ut vet jag. Han ska hämta min drake snart..

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Bilder Skrea 070831

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.