Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bildsekvens på S66 från Hagapark 11/7

  • Bildsekvens på S66 från Hagapark 11/7

    Publicerad av enlight på 11 augusti, 2006 vid 08:04

    Tog en tur till Hagapark under semestern. Snacka om guld ställe!!
    Tjejen och barnen solade och badade medans jag körde 5.7 hela dagen!!! Kan det bli bättre?!?!
    Sedan att Andreas Olandersson var där samtidigt gjorde ju inte saken sämre.
    Var kul att se lite grymma moves live. Min äldsta son, William 8år, fick en ny förebild (typiskt att man blivit nerpetad från den tronen :smirk: Dock misstänker jag mutning eftersom Andreas gav honom sin knäckta fena som souvenir samt lite feta stickers!!! (Willes enda samtalsämne för resten av semestern))
    Wille blev också riktigt angelägen om att få börja Vindsurfa så jag riggar väll mitt NP combat 3.0 vid tillfälle så får vi se hur det går…

    Hursomhelst….
    Tog lite bilder också och tänkte dela med mig av en sekvens på S66.
    Bilderna är tagna med min telefon!!!!:shocked: Jag tycker i alla fall att min SE K800i levererade helt OK bilder under semestern och duger ypperligt i de fall man inte har med sig den riktiga digitalkameran. Notera dock att dessa bilder är förminskade för att kunna laddas upp.

    enlight svarade 17 år, 9 månader sedan 8 Medlemmar · 13 Svar
  • 13 Svar
  • poppo

    Medlem
    11 augusti, 2006 vid 13:28

    fin sekvens!

    av nyfikenhet – tar K800:an så snabba sekvenser med kameran eller är det taget i filmläge?

  • diil

    Medlem
    11 augusti, 2006 vid 13:34

    På SE K800:ans reklamplancher så är det en serie bilder, typ 10st, på en tjejs tennisslag. Trodde det var väl överdrivet men det verkar ju vara sant. Imponerande bra bilder med en telefon! /D

  • surfjohan

    Medlem
    11 augusti, 2006 vid 14:01

    Behöver photoshoppas lite bara.. 😉

  • ola_p

    Medlem
    11 augusti, 2006 vid 14:12

    Högdagrarna är helt utbrända, photoshop räcker nog inte så långt..
    Håller med om att mobilkamerorna börjar bli rätt ok, om än med onödigt många pixlar..

  • anders_hoffman

    Medlem
    11 augusti, 2006 vid 15:33

    Är också sjukt nöjd med min k800i, antar att du använde dig av BestPic när du tog serien?
    Kameran knäpper 4 bilder innan knappen trycks in, 1 bild när den trycks in och 4 bilder efter!

    Sjukt skönt att den har riktigt internet också! Hyffsat snabbt också för att vara en telefon

  • enlight

    Medlem
    11 augusti, 2006 vid 20:56
    poppo wrote:
    fin sekvens!

    av nyfikenhet – tar K800:an så snabba sekvenser med kameran eller är det taget i filmläge?

    Detta är taget med kamerans inbygda “best Pic” vilket hoffman skriver tar 4st bilder innan!?!?!? knappen trycks ner och en när den trycks ner samt fyra efter den tryckts ner. Sedan är det bara att välja och vraka vilka man vill spara och inte spara. I mitta album här på konfen har jag lagrat ner orginalbilderna.

  • militaren

    Medlem
    11 augusti, 2006 vid 22:49

    nått att önska i julklapp kanske? 🙂

  • s66

    Medlem
    12 augusti, 2006 vid 12:56

    Jo, det va magiska dagar vi hade på Öl-land…mkt fint. Gjorde ju knappast ngt att det va 27 grader i vattnet också så man kunde segla bara i skjorts. Det va ju fin sekvens du tog där…imponerad för att vara en kamera till en telefon. På min telefon hade man nog fan inte sett om det hade varit jag eller min far…haha.
    Sorry att jag petade ner dig från tronen;)

    Mvh Andreas

  • enlight

    Medlem
    13 augusti, 2006 vid 13:34
    S66 wrote:
    Jo, det va magiska dagar vi hade på Öl-land…mkt fint. Gjorde ju knappast ngt att det va 27 grader i vattnet också så man kunde segla bara i skjorts. Det va ju fin sekvens du tog där…imponerad för att vara en kamera till en telefon. På min telefon hade man nog fan inte sett om det hade varit jag eller min far…haha.
    Sorry att jag petade ner dig från tronen;)

    Mvh Andreas

    JO! Öland var GRYMT! Har pågående förhandling/diskussioner med familjen nu om att ta pick och pack och flytta söderut!
    Låg ett shysst hus ute på hemnet i Kalmar för 1,5′!
    …fast en flytt till U-sala är väll närmare till hands med tanke på att tjejjen är därifrån…men det är ju en bra bit på vägen iallafall.
    Vi får väll se hur det blir.

    Med tanke på att jag bara gjorde två försök varav jag glömt att slå på “best pic” första gången så blev ju resultatet över förväntan!

    Blev riktigt inspirerad av move’sen. Håller på att torrsimma Vulcan nu. Har pluggat Guy’s tips så jag kan dem utan och innan. Om det nu bara kunde blåsa någon gång så man fick testa på vatten… #suck#

  • poppo

    Medlem
    13 augusti, 2006 vid 15:26
    Enlight wrote:
    JO! Öland var GRYMT! Har pågående förhandling/diskussioner med familjen nu om att ta pick och pack och flytta söderut!
    Låg ett shysst hus ute på hemnet i Kalmar för 1,5′!
    …fast en flytt till U-sala är väll närmare till hands med tanke på att tjejjen är därifrån…men det är ju en bra bit på vägen iallafall.
    Vi får väll se hur det blir.

    Med tanke på att jag bara gjorde två försök varav jag glömt att slå på “best pic” första gången så blev ju resultatet över förväntan!

    Blev riktigt inspirerad av move’sen. Håller på att torrsimma Vulcan nu. Har pluggat Guy’s tips så jag kan dem utan och innan. Om det nu bara kunde blåsa någon gång så man fick testa på vatten… #suck#

    Uppsala går ju inte upp mot Öland, men det går allt att surfa här med! Info om Uppsala surfklubb hittar du på uvk.se

  • enlight

    Medlem
    13 augusti, 2006 vid 16:48

    [QUOTE=poppo

    Uppsala går ju inte upp mot Öland, men det går allt att surfa här med! Info om Uppsala surfklubb hittar du på uvk.se

    Tackar!
    Var ca 3 veckor nere i Uppsala nu på semestern. Hade dock reka lite dåligt innan vart man skulle köra så det blev bara surf på turen till Öland.

    Få C om vi åker ner en sväng här i höst igen.

    Hur länge surfar ni nere i Uppsala?

    Jag var ute i november sista gången här på storsjön, fast diskhandskarna värmde inte så bra må jag säga. Trots ett gäng alvedon så var det lite väl kallt åt händerna.

  • poppo

    Medlem
    13 augusti, 2006 vid 17:16
    Enlight wrote:
    Tackar!
    Var ca 3 veckor nere i Uppsala nu på semestern. Hade dock reka lite dåligt innan vart man skulle köra så det blev bara surf på turen till Öland.

    Få C om vi åker ner en sväng här i höst igen.

    Hur länge surfar ni nere i Uppsala?

    Jag var ute i november sista gången här på storsjön, fast diskhandskarna värmde inte så bra må jag säga. Trots ett gäng alvedon så var det lite väl kallt åt händerna.

    Det är väldigt varierande hur länge man kan köra, både beroende på när isen lägger sig och hur känslig man är. Klarar man Storsjön i november kan man nog köra ett tag… Har själv seglat Ekoln (sjön strax söder om Uppsala) dan innan julafton, men det var nog tio år sedan.

    Annars har vi ca en timme ut till kusten – Öregrund, Väddö, Kapellskär mm. Ngt längre upp till Gävlebukten och ner till Torö är det ca 17 mil enkel resa.

    [img]http://www.surfzone.se/pp_data/500/medium/IMG_6257_1_.JPG[/img]
    Klubbens hemmaspot Alnäs – 060713 Foto: Mattias Piirimets

  • enlight

    Medlem
    13 augusti, 2006 vid 18:05

    OK.
    Var in och kollade på bilderna på klubbens hemsida. Verkar vara många aktiva, kul!

    Har varit en del och strosat runt i Öregrund, fin liten stad. Läste att det tydligen var Grepen som gällde där!

    Jag håller koll på forumet nästa gång jag åker ner om det blir surf läge.

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bildsekvens på S66 från Hagapark 11/7

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.