• Bildserier

    Publicerad av sourra på 25 juni, 2007 vid 22:51

    Många är det nog som har fyrat av en jäkla massa bilder på ett och samma motiv och fått en så kallad bildserie. Men sen då? Man sitter där med en hoper bilder och eftersom man inte tagit bilderna med fast stativ är det lönlöst att försöka göra en sån ball sekvensbild som det alltid är i alla trickguider och liknande. Finns det nåt bra sätt att lösa det på automatisk väg i Photoshop? Jag fipplade ihop några bilder på Jezaja till det man ser nedan men det var ett jäkla bök. Vad fan gör folk med sina bildserier?

    jezaja.jpg

    sourra svarade 16 år, 11 månader sedan 8 Medlemmar · 15 Svar
  • 15 Svar
  • jezaja

    Medlem
    26 juni, 2007 vid 07:21

    Tack för den televerket.

  • jezaja

    Medlem
    26 juni, 2007 vid 07:25

    Men för att hämnas så ska jag sticka ner till Apelviken om en timma och köra, du bor på jobbet 🙂

  • walle

    Medlem
    26 juni, 2007 vid 08:47

    det där var elakt…

  • matthias

    Medlem
    26 juni, 2007 vid 09:07

    såhär gör du…

  • sourra

    Medlem
    26 juni, 2007 vid 09:08

    @jezaja 392461 wrote:

    Men för att hämnas så ska jag sticka ner till Apelviken om en timma och köra, du bor på jobbet 🙂

    Ditt jävla schwein. Jag ska fanimej smyga ut genom någon sidodörr, åka ned till Varberg, slasha dina däck och olla heeeeela bilen och sen tillbaka till jobbet igen som om inget hade hänt. Lätt värt en resa på totalt 32 mil. Tack för det bra svaret på min fråga :santa:

  • sourra

    Medlem
    26 juni, 2007 vid 09:13

    @Matthias 392487 wrote:

    såhär gör du…

    Det där är jäkligt snyggt men det var det jag refererade till med “eftersom man inte tagit bilderna med fast stativ är det lönlöst att försöka göra en sån ball sekvensbild som det alltid är i alla trickguider och liknande”. Finns det några fler bud på idéer?

  • nic

    Medlem
    26 juni, 2007 vid 09:23

    @sourra 392490 wrote:

    Det där är jäkligt snyggt men det var det jag refererade till med “eftersom man inte tagit bilderna med fast stativ är det lönlöst att försöka göra en sån ball sekvensbild som det alltid är i alla trickguider och liknande”. Finns det några fler bud på idéer?

    Fast du behöver inte ha stativ. Faktum e att de kan va svårt att få med en sekvens ändå med stativ. Tror de flesta sekvenser är på frihand och sedan fotomonterade.
    Här är vad din kunde se ut som efter 5 minuter i photoshop. Har inte fuskat bort några kanter av pedagogiska skäl. Tror faktiskt det skulle bli en bra bildserie och den är rätt enkel att göra fin trots vågorna som rör sig…

    nic

  • sourra

    Medlem
    26 juni, 2007 vid 09:34

    @nic 392493 wrote:

    Fast du behöver inte ha stativ. Faktum e att de kan va svårt att få med en sekvens ändå med stativ. Tror de flesta sekvenser är på frihand och sedan fotomonterade.
    Här är vad din kunde se ut som efter 5 minuter i photoshop. Har inte fuskat bort några kanter av pedagogiska skäl. Tror faktiskt det skulle bli en bra bildserie och den är rätt enkel att göra fin trots vågorna som rör sig…

    nic

    Åh fan, där ser man vad ser lite förutfattade meningar kan sätta stopp för (fräscht med lite Nic-film btw). Men för att skapa förutsättningar för folk att försumma sina dagtidssysslor – vilka andra alternativ kan man tänka sig?

  • matthias

    Medlem
    26 juni, 2007 vid 09:35

    de flesta görs på fri hand, ofta finns det en bild i serien som rymmer både punkten för starten och för slutet. den använder du som bakgrund sen klipper du in resten. Ibland får du dock lägga till lite bakgrund, som på denna är allt till höger om båten tillagt..

  • samhansson

    Medlem
    26 juni, 2007 vid 10:45

    @Matthias 392487 wrote:

    såhär gör du…

    det är gött, häll i lite extra fäg med

  • samhansson

    Medlem
    26 juni, 2007 vid 10:46

    …………….

  • alfm

    Medlem
    26 juni, 2007 vid 13:18

    @Matthias 392487 wrote:

    såhär gör du…

    Du har enda mye å lære matthias. Du satt jo i én uke med den der:)

  • matthias

    Medlem
    26 juni, 2007 vid 14:00

    Haha håll flabben Alf, de va längsen sist o mycket detaljer! ditt sätt sög ju ändå, HAHA! jag vet att jag e rutten…fakk också!!

  • arre

    Medlem
    26 juni, 2007 vid 15:33

    pilla lite i photoshop så de ser bra ut, behöver ju inte fota me stativ för att kunna göra en seriebild.

    dock rätt lätt att råka fejka så de ser mkt grymmare ut en va de är:tongue: finns en hel hög me verktyg för o fejka bilder ju.

    tog typ 3 min o mecka ihop.

  • sourra

    Medlem
    26 juni, 2007 vid 16:25

    @aRRe 392579 wrote:

    pilla lite i photoshop så de ser bra ut, behöver ju inte fota me stativ för att kunna göra en seriebild.

    dock rätt lätt att råka fejka så de ser mkt grymmare ut en va de är:tongue: finns en hel hög me verktyg för o fejka bilder ju.

    tog typ 3 min o mecka ihop.

    Ja det där såg ju fetare ut än det var. Ingen krasch ju =)

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.