Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bilhyra i Kapstaden?

  • Bilhyra i Kapstaden?

    Publicerad av benko på 29 december, 2018 vid 15:20

    Hej,
    Jag är i Kapstaden några veckor (ca 5 – 25/2). Är det nån som har bra tips på biluthyrare? Några som det tipsats om tidigare verkar inte funka längre. Kul också om det finns några svenska vindsurfare där då. Jag är där med ett stort gäng barn och icke-surfare så jag kommer smita ner själv till surfet. Hälsar Jonas

    fogelhamre svarade 5 år, 3 månader sedan 3 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • maui-mange

    Medlem
    2 januari, 2019 vid 05:36

    Nu är det fyra år sedan jag var där men det är tyvärr ingen större trafik på Surfzone längre så det är inte säkert att du får svar från någon som var där nyligen.

    Det var fjärde gången jag var i Kapstaden och vi hyrde faktiskt från olika firmor varje gång beroende på var man fick bästa deal. Första gången hyrde vi här https://www.rentacheapie.co.za/car/vw-chico-golf/ som är den första Golfen som kanske fortfarande nytillverkas i Sydafrika. Det är i varje fall inte 30 år gamla bilar utan de är hyfsat fräscha. En fördel är att de har dropplister och klassiska takräcken passar som jag är ganska säker på att du kan hyra från dem.

    Andra alternativ är sidor som jämför olika bolag som tex den här http://www.comparecarrentals.co.za/ Då får man en ny bil till ett lågt pris. Problemet kan vara takräcken men har man en boardbag så går det att lägga den direkt på taket. Om man är försiktig så brukar det funka utan att skada lacken.

  • fogelhamre

    Medlem
    2 januari, 2019 vid 09:16

    Hej.
    Jag var där förra vintern, minns ej vilka jag hyrde bilen av, MEN du måste ha ett kreditkort. Höll på att skita sig för mig då jag inte hade detta med mig.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bilhyra i Kapstaden?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.