Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Billig billig billig vinter säsong.

  • Billig billig billig vinter säsong.

    Publicerad av valentin på 26 augusti, 2012 vid 16:38

    Tjo.
    Har funderingar på att dra o kite:a ett par månader nu i vinter ( jan – mars ).
    Vart e det billigaste resmålet med bra vind , plattvatten o värme och ungefär va kostar det ??
    kommer åka själv så gärna förslag på där det kan finnas lite svenskar lr dit ni själva ska.

    stebe svarade 11 år, 7 månader sedan 6 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • atte

    Medlem
    27 augusti, 2012 vid 03:22

    När man snackar billigt så är det ju asien som gäller och billigast är Vietnam (som har vind), där kör man mest i I muine men det är inget plattvatten. Det finns en ö långt utanför som har plattvatten och bra vågor men det är troligen inte en enda svensk där och typ 5-10 andra surfare, knappt någon el och restauranger. du får inte ha bråttom därifrån för om det blåser mycket så går det inga båtar tills det har lugnat ner sig och det kan ta en vecka eller två.

    det näst billigaste landet i Asien med vind är Filippinerna och där åker dom flesta till Boracay så där har du bra häng med ett gäng svenskar samt plattvatten mm.
    du kan läsa mer om Boracay här.
    [ame=”http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=77135″]Boracay top 5 i världen – http://www.Surfzone.se[/ame%5D
    Boracay är långt ifrån billigaste stället i flappeland men det är nästan det enda stället med folk.

    mitt första år här låg jag på en månadsbudget på ca 3000kr inkl visa förlängningar mm. Nu skulle gissa att jag har dubblat den budgeten men då har jag en massör som kommer hit 6h i veckan och lite andra grejor som gör livet värt att leva som kostar på.

    Du kan lätt leva för 1500kr i månaden här men då lever du som localsen och äter ris 3ggr ggr om dagen. dom billigaste restaurangerna som localsen går till här kostar en måltid 7kr, där kan man äta någon gång i bland men inte för ofta. Att gå till ett billigt men bra ställe och äta kostar ca15kr per måltid.
    Gör du maten själv blir det ju givetvis ännu billigare men det blir så jobbigt att räkna på men ett kg ris kostar 6kr så kan du räkna ut själv hur många måltider du får ut av det 😉

    Thailand är billigt oxå och där kör man i Huahin men inget plattvatten och pris som i Filippinerna ungefär, är inte lika vindsäkert heller som muine och Boracay.

    Därefter skulle jag tro att Brasilien är det 4e billigaste alternativet men där har jag inte varit själv men när du säger jan-mars så tror jag att det är lite sent för Brasilien eftersom det kommer varje år folk därifrån runt feb till Boracay så jag utgår från att säsongen droppar av vid den tidpunkten ungefär.

    Sedan har du Sydafrika där det går att leva hyffsat billigt men för att det ska bli billigt där så måste man dela bil och boende med andra för att det ska bli billigt eftersom där bor man inte på beachen som man gör på dom flesta andra ställena samt att om man surfar i havet så är det rätt kallt och man kör gärna inte utan våtis.

    Du har lite andra ställen som Maroco mfl som har vind den tidpunkten men eftersom det stod typ Billigt X3 i topicen så kan du glömma allt annat än Asien.

  • valentin

    Medlem
    28 augusti, 2012 vid 15:00

    thx boracay låter lite småtrevligt 🙂 får kolla ekonomin under hösten o hoppas på att det räcker.

  • norrman

    Medlem
    29 augusti, 2012 vid 09:15

    Boracay låter nice!! Hur är det med brudar där??? Billigt???

    Förresten, för en annan som inte pallar slita med utrustningen, vad kostar det att hyra?

  • atte

    Medlem
    29 augusti, 2012 vid 10:12
    Norrman;696859 wrote:
    Boracay låter nice!! Hur är det med brudar där??? Billigt???

    Förresten, för en annan som inte pallar slita med utrustningen, vad kostar det att hyra?

    det finns inga brudar bara ladyboys och Hur mycket dom kostar får du kolla med Lelle

    att hyra kite utrustning kostar 200kr i timmen.

  • norrman

    Medlem
    29 augusti, 2012 vid 12:42

    Tvivale håll dem undan!

    Jaså trodde inte det var så dyrt men det hade man väl kunnat unna sig!!

  • above_the_law

    Medlem
    29 augusti, 2012 vid 23:14

    Dakhla i Marocco. Alltid vind och absolut billigt att leva… Kanske inte så rolig by där emot…

  • nicklash

    Medlem
    30 augusti, 2012 vid 21:11

    Du kan komma riktigt billigt undan i Hua hin, Thailand. Men jag hade inte pallat vara där i flera månader. Flyg för 6.000:- sen är där riktigt billig mat och boende.

  • atte

    Medlem
    31 augusti, 2012 vid 02:36
    Nicklash;697003 wrote:
    Du kan komma riktigt billigt undan i Hua hin, Thailand. Men jag hade inte pallat vara där i flera månader. Flyg för 6.000:- sen är där riktigt billig mat och boende.

    hur länge va du där ? jag har fått för mig att det inte är vind varje dag utan ca 60% av dagarna. stämmer det ?

  • nicklash

    Medlem
    31 augusti, 2012 vid 12:58
    Atte;697010 wrote:
    hur länge va du där ? jag har fått för mig att det inte är vind varje dag utan ca 60% av dagarna. stämmer det ?

    Lite mer än så är det nog. Jag var där en vecka och hade vind alla dagarna. Nu säger jag inte att det är 100% vindsäkert pga det.

    http://www.surfsidan.se/Kitesurfing/Travel/?TravelID=113

    Kiteboardingasia.com:
    February to mid May – Sea breezes 12-20 knots side onshore, kicking in around 11:00, building until around 18:00 then decreasing as the sun goes down.

  • stebe

    Medlem
    1 september, 2012 vid 11:26

    Jag var i Hua Hin i april. Det blåste ofta (uppskattningsvis75% av tiden), jag körde 11m kite varje surfdag. Jag hade nog aningen mer vind då än när jag var på Boracay i Februari i år. Men choppet i Boracay är trevligare än de grötiga beachbreaken i Hua Hin. Jag hade valt att åka tillbaka till Boracay.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Billig billig billig vinter säsong.

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.