Senaste nytt Forums Vågsurfing Billig surf-resa under våren för nybörjare.

  • Billig surf-resa under våren för nybörjare.

    Publicerad av isis på 5 mars, 2013 vid 13:24

    Jag och min flickvän planerar att åka utomlands och surfa en vecka under våren. Ingen av oss har surfat innan. Tyvärr är vi båda studenter och har väldigt begränsad budget. Vart tycker ni att vi ska åka?

    Jag har letat här på forumet och det bästa alternativet verkar vara Marocko eller Kanarieöarna om man inte vill frysa allt för mycket. Marocko har jag hört rätt mycket illa om tyvärr, från en kompis som var där i höstas. Så högst upp på öistan står för tillfället kanarieöarna. Vad tror ni om surfet där för nybörjare? Har någon erfarenhet av dem surfskolor som finns?

    Tack,
    Joakim.

    mick77 svarade 8 år, 1 månad sedan 5 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • svenne

    Medlem
    5 mars, 2013 vid 14:53

    UCPA, Frankrike (absolut billigast).
    Guincho surf school, eller någon av de andra i Cascais, Portugal.
    Eller någon av de andra i Ericeira, Portugal.
    Eller någon av de andra i Portugal…
    http://www.koala-surf.com, svenskar i Frankrike
    http://lapoint.se
    http://surfakademin.se

    Vassego, det var så lite! 😉

  • isis

    Medlem
    7 mars, 2013 vid 22:15

    Tack. Jag var lite inne på surfakademin och lapoint, men funderade lite på hur kallt det är där? sen började dem inte sina sesonger i frankrike och portugal förrän i maj tror jag, och vi vill gärna komma iväg tidigare..

  • joelsk8

    Medlem
    8 mars, 2013 vid 17:50

    @isis 707796 wrote:

    Tack. Jag var lite inne på surfakademin och lapoint, men funderade lite på hur kallt det är där? sen började dem inte sina sesonger i frankrike och portugal förrän i maj tror jag, och vi vill gärna komma iväg tidigare..

    Hej!
    Surfakademin kör på för fullt i Costa Rica nu vet jag då en vän jobbar där. Även Lapoint kan ha något på g där nu tror jag.

    Värt att kolla in =)

  • isis

    Medlem
    8 mars, 2013 vid 21:01

    Ja, det hade ju vart optimalt, men det är så förbannat dyrt att flyga dit så det är tyvärr inget alternativ :/

  • enlight

    Medlem
    13 mars, 2013 vid 21:07

    Hej,
    Kom precis hem från Fuerteventura.
    Kan VARMT rekommenderas!!
    Jag och min tjej samt minstingen tog en specad sista minuten med lägenhetshotell i Corralejo för strax under 10′.
    Åkte med Solresor och bokade surfbrädan på nätet innan, kostade bara 100 SEK!

    Helt suveränt surf!

    Finns spots i närhet till Corrlejo som man kan promenera till, men vi hade hyrbil så vi kunde ta oss till västra sidan, El Cotillo samt ner till La Pared.

    En 3/2 dräkt rekommenderas, men det var flera som körde med shorts och rush gard.
    Inga problem att bada i vare sig pol eller hav! …bara man kom i 😉

    Vi var lite fundersamma innan vi åkte då prognosen inte lovade något vidare väder, men det var hur bra som helst!

    En vecka med shorts och sönderbrända öron gav dock mersmak.
    Funderar redan på nästa tur tillbaka. :cool2:





  • isis

    Medlem
    28 mars, 2013 vid 09:54

    Låter ju hur bra som helst! så får det bli. bilderna ser ju rätt goa ut dem med. Var bokade du bräda?

    Tack så mycket!

  • enlight

    Medlem
    28 mars, 2013 vid 18:57

    Åkte med Solresor, Primera flygbolag.
    På deras sida kunde man boka specialbagage/surfbräda direkt online till ett bättre pris.
    Rekomenderar starkt att bo i Corralejo.

  • mick77

    Medlem
    13 februari, 2016 vid 12:55

    Här hittar du boende för din resa surfa i Europa och Marocko: http://www.eurosurfrental.com
    surfcamp, surfhouse, lägenheter, van …
    Cheers

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vågsurfing Billig surf-resa under våren för nybörjare.

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.