Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Billigaste/bästa sättet att ta sig till Fuerteventura?

  • Billigaste/bästa sättet att ta sig till Fuerteventura?

    Publicerad av junksurf på 17 augusti, 2006 vid 12:33

    Hej,
    Jag undarar vad som är billigaste/bästa sättet att ta sig till Fuerteventura?
    Har kollat lite på olika chater bolagen på nätet. De har resmålet men ja hittar fasen inga resor. Tacksam för tips!

    combat-4-2 svarade 17 år, 8 månader sedan 5 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • apelbapel

    Medlem
    17 augusti, 2006 vid 17:37

    Det sjuka är att inte nån svensk arrangör har fuerte som resmål på sommarn, utan bara under vintern, (vad jag vet). Dom kör till GC, Teneriffa och Lanzarote både sommar och vinter och sen finns fuerte som vinterresmål,

    Man kan åka till Lanzarote och ta färjan över på egen hand, det är så nära att man ser öarna från varann, men då får man ju ordna rubbet själv!

    Nästa alt är ju nån av dom andra öarna, alla har ju bra windsurf, även om fuerte är lite extra kultit, eller vänta tills vintersäs drar igång, (vet inte riktigt när, men det borde ju vara snart), sen kör dom tom april!

  • irieman

    Medlem
    21 augusti, 2006 vid 11:32

    Jag har varit på Fuerte nå’ra gånger, senast var vi där i en månad, Maj för nå’ra år sedan. Då går inga charterresor dit så vi flög via Madrid, jag hyrde på plats (Corralejo, Flag Beach och Sotavento) så jag behövde inte bry mig om fraktkostnader. Annars är Iberia ganska dyra på det tror jag. Problemet är att Fuerte är bra mycket vindsäkrare på sommarhalvåret, speciellt jun-jul-aug. På vinterhalvåret kan det gå många dagar mellan surfpassen om man har otur.

    Irie Man

  • chohoo

    Medlem
    25 augusti, 2006 vid 07:35

    Chartern drar igång i oktober, typ mitten.

    //Johan

  • combat-4-2

    Medlem
    29 augusti, 2006 vid 13:53
    Junksurf wrote:
    Hej,
    Jag undarar vad som är billigaste/bästa sättet att ta sig till Fuerteventura?
    Har kollat lite på olika chater bolagen på nätet. De har resmålet men ja hittar fasen inga resor. Tacksam för tips!

    När det inte finns resor till Fuerte direkt (sommar eller om det är slut) har jag tagit Gran Can flighterna (eftersom dom oftast är dom billigaste) och tagit snabbfärjan över till södra Fuertev och även Lanzarote + färjan till Corralejo (norra Fuerte). Via Lanzarote är det bästa för att komma åt vågorna i norr och Grancan är bäst för att komma åt plattvattnet i söder. (Det är rätt långt att köra över hela Fuerte – långt och snirklig väg).

    Gran Can + direktbuss till Hamnen i Las Palmas tar ca 15 min – färjan tar väl 1½-2 timmar (finns en långsam också).

    Lanzarote buss tar väl strax under en timme till färjan – färjan tar 30 min.

    Reguljärt är oftast riktig ineffektivt. (flög förra sommaren gbg 17.00-shiphol-barcelona-las palmas 05.00 – kändes som man flygit till maui).

    /johan

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Billigaste/bästa sättet att ta sig till Fuerteventura?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.