Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing billigt i USA

  • anonym-anvandare

    Medlem
    16 mars, 2005 vid 08:40

    Saken e den att om du åker ner och handlar från dom så e du “in state” vilket betyder att du ska betala sales tax, nu e det ju så att det finns sätt att komma runt detta genom att dom fakturerar dig (du betalar) innan du kommer ner, tar betalt för lite shipping etc. Det finns en del varianter.

    En grej som vi brukade göra som funkade ibland när vi skickade utomlands var att vi skrev att det var födelsedagspresenter vilket inte alltid hjälpte men en del paket slank igenom (kolla upp gränsen för present värdet, jag vet inte vad det är).

  • vargen1212

    Medlem
    16 mars, 2005 vid 14:33

    Säg mig, när du sålt alla dina prylar och inte köpt några nya, hur ska du då kunna utnyttja stormarna?
    Röökt?

    Vi ses snart wink.gif

  • aerial-arnie

    Medlem
    16 mars, 2005 vid 19:55

    herregud vad ni trixar och anstränger er för att tjäna några kronor. Är allt detta värd det…? Eller är det i längden inte mycket enklare, roligare och bättre att ni köper era prylar i sverige ändå.

    Tänk så istället: varje timme ni lägger extra på att få hem de nya “billiga” segel kunde ni har jobbat istället. Säg att ni i genomsnitt drar in 100SEK i timme efter skatt. Med alla tilläg på tull och moms är skilnaden kanske 400:- jämmfört med om ni köper i sverige (ser mitt tidagare inlägg i denna tråd). Vilket är bara 4 timmar, eller omkring 1/2 arbedsdag, om ni skulle ha jobbat istället. Och jag tror ni kommer att lägga nästan lika mycket tid på att få hem de nya segel, med allt trixande, smuggel, resande, transporter, internet sökande etc etc.

    Sponsra svenska marknaden och köp hemma istället. Jag köper ju inte i Sverige heller nu när jag bor i CA, eller hur? Bara undrar!?

    Aloha

  • anonym-anvandare

    Medlem
    16 mars, 2005 vid 21:54

    Ett litet påpekande till,
    Pris i Usa + Frakt + moms och tull på summan av varans pris och frakten. (frakten är ju betald till leverantören utanför EU och räknas allså in i varans pris)

  • ian

    Medlem
    16 mars, 2005 vid 23:17

    0-20% tull och 25% moms! såå förbannat puuuutigt!

  • kamaaina

    Medlem
    17 mars, 2005 vid 00:51

    Svar till:


    Säg mig, när du sålt alla dina prylar och inte köpt några nya, hur ska du då kunna utnyttja stormarna?
    Röökt?

    Vi ses snart wink.gif

    [/ QUOTE ]

    Gris eller varg?
    Nu skall jag bygga upp min arsenal igen jackson….lagom tills du kommer..
    kram smirk.gif

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing billigt i USA

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.